صندوق‌های قرض‌الحسنه؛ پیشران بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد
کد خبر: 4019426
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
مسئول بسیج سازندگی کشور مطرح کرد:

صندوق‌های قرض‌الحسنه؛ پیشران بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه پیشران بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد هستند که براساس ظرفیت هر منطقه گسترش می‌یابند.

سردار محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور، امروز، 17 آذرماه در آئین بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق‌های قرض‌الحسنه این استان، اظهار کرد: امروزه مردم از ما کار تخصصی می‌خواهند.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به محرومیت‌زدایی مردم پایه، بیان‌کرد: با توجه به شیوه مردمی دولت جدید در هفته بسیج با رئیس‌جمهور دیدار داشتیم و بسته جامع محرومیت‌زدایی و مردم پایگی را ارائه کردیم.

زهرایی با اشاره به اینکه بسیج مردم را به عرصه‌های مختلف برای حل نظام مسائل می‌آورد، افزود: یک رویکرد حرف از نمی‌توانیم و نمی‌شود، می‌زند که به آن یخ‌زدگی اراده‌ها می‌گوییم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولتی داریم که حرف از می‌توانیم می‌زند، گفت: چنین دولتی باید تصمیم‌های سختی در حوزه مسکن، نهاده، ارز ترجیحی و نهاده‌ها بگیرد که بی‌شک در این موارد نیاز به کمک مردم نیز دارد.

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه پیشران حرکت در بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد است، گفت: باید بپذیریم که نوکر و خادم مردم هستیم.

زهرایی با بیان اینکه ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدایی در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در مورد صندوق‌های قرض‌الحسنه باید به سمت کیفی‌سازی برویم و از این جهت امسال تنها دو هزار صندوق در برنامه داریم.

وی یادآور شد: امیدواریم روزی بتوانیم در خراسان‌جنوبی از همه ظرفیت‌های روی زمین و معدنی و… استفاده کرده و بیکاری در استان کاهش یابد.

انتهای پیام
captcha