مهرواه «هوای نو» در خراسان شمالی آغاز شد
کد خبر: 4018462
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

مهرواه «هوای نو» در خراسان شمالی آغاز شد

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مهرواره «هوای نو» باهدف معرفی و تکریم برگزیدگان سال تشکل‌های دینی و همسویی فعالان عرصه هیئت و ستایشگری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی پروین، مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالیحجت‌الاسلام هادی پروین، مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه مهرواه «هوای نو» در استان بیش از 20 روز شروع شده است، بیان کرد: این طرح به صورت ملی برگزار می‌شود و در سه حوزه هیئت‌ها، ستایشگری و کتاب علاقه‌مندان می‌توانند آثار و فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه حوزه ستایشگری مربوط به مداحان است، افزود: در حوزه کتاب نیز نویسندگانی که کتاب‌هایی در وصف هیئات، عاشورا و... نوشتند می‌توانند آثاز خود را ثبت کنند.

پروین با بیان اینکه تاکنون حدود 20 اثر به دبیرخانه این طرح ارسال شده است، ادامه داد: آثار ارسال شده در حوزه‌های هیئت‌ها و ستایشگری است که در حوزه هیئت‌ها بیش از 10 اثر و ستایشگری بیش از 5 اثر به ثبت رسیده است.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 24 آذرماه برای ثبت آثار خود فرصت دارند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند و می‌توانند در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه تأثیرگذار باشند.

وی افزود: مهرواره «هوای نو» باهدف معرفی برگزیدگان سال تشکل‌های دینی و معرفی و تکریم الگوهای برتر و وفاق گفتمان میان فعالان عرصه هیئت و ستایشگری اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود و در این مهرواره سعی بر این است که با همکاری و به‌ کارگیری نخبگان متعهد عرصه اندیشه، هنر، مدیریت و رسانه، حرکتی عقلانی و مؤمنانه و نقطه عزیمتی به ‌سوی خودسازی و جامعه پردازی و تمدن‌سازی اسلامی داشته باشیم.

پروین بیان کرد: این مهرواره شامل تشکل‌های فرهنگی مردمی و تشکل‌های شاخص است و مقرر است تا این تشکل‌ها برنامه‌هایی را برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌هایشان طراحی کنند که یکی از آن‌ها مهرواره برگزیدگان سال هیئت‌ها و تشکل‌های دینی است که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور هیئت‌ها و تشکل‌های دینی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مهرواره افزود: هرچند مردم با مقوله هیئت آشنا هستند اما می‌خواهیم هیئت‌های شاخص و خدماتی که این هیئت‌ها ارائه می‌دهند و همچنین سبکی که هیئت‌ها و تشکل‌های شاخص بر اساس شرایط زمان ارائه می‌دهند را بیشتر از قبل معرفی شود و ارتباط دوسویه‌ای بین عموم مردم و جوانان با هیئت‌ها و تشکل‌های دینی اتفاق بیفتد.

پروین تصریح کرد: نگاه ما به تشکل‌های دینی و هیئت‌ها این است که این‌ها موتور پیشران مردمی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و به‌عنوان گروه‌های مردمی در یک شکل کاملاً خودجوش تشکیل‌شده‌اند و با عموم مردم در بخش‌های مختلف مرتبط هستند و یکی از بهترین موتورها و فضاهایی است که می‌تواند مقوله ارتباط مردم را در دایره گام دوم انقلاب اسلامی رهبری و مدیریت کند.

وی افزود: این مهرواره در بهمن‌ ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان سه بخش فوق به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha