حرم امامزادگان محل آمد و رفت ملائک است
کد خبر: 4016831
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

حرم امامزادگان محل آمد و رفت ملائک است

استاد حوزه علمیه مهاجرت امامزادگان را منشأ خیرات و برکات فراوانی برای کشور ایران دانست و گفت: حرم امامزادگان محل رفت و آمد ملائک و منشأ خیر و برکت است و مردم باید به حرم امامزادگان پناه ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به‌مناسبت سالروز رحلت امامزاده موسی مبرقع(ع)، امروز، هفتم آذرماه در چهل اختران برگزار شد، اظهار کرد: قرآن پیشگویی کرده کسانی که از جبهه حق و ولایت فاصله می‌گیرند خداوند مجاهدانی خستگی‌ناپذیر را جایگزین آنها می‌کند؛ این مجاهدان کسانی هستند که خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد. در مقابل کفار متکبر اما در مقابل مؤمنان متواضع هستند. در راه خدا از بذل جان، مال و آبرو هیچ ترس و خوفی ندارند.

وی با توجه به فرمایش پیامبر(ص)، این مجاهدان را اهل ایران دانست و ادامه داد: زمانی‌ که از پیامبر(ص) در مورد مجاهدان در راه خدا سؤال شد، پیامبر اکرم(ص) دست بر شانه سلمان گذاشتند و فرمودند اینان هموطنان سلمان هستند.

مؤمنی با اشاره به گسترش ظلم و ستمی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در امت به‌وجود آمد، گفت: بعد از پیامبر(ص) خفقان آن‌قدر در جامعه حاکم شد که سادات و علویان امنیت جانی نداشتند و عراق و شامات ناامن بود، جای امن فقط ایران بود، بنابراین به ایران مهاجرت کردند.

وی اضافه کرد: با هجرت امام رضا(ع) ایران امن‌تر شد، لذا سادات و علویان به این دیار پناه آوردند. هجرت حضرت معصومه(س) و امامزاده موسی مبرقع(ع) از جمله این هجرت‌ها بود.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والای امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم، گفت: امامزاده موسی(ع) فرزند مستقیم امام جواد(ع) هستند، زمانی که به قم مهاجرت کردند اهل قم ایشان را نشناختند، لذا مجبور شدند به کاشان مهاجرت کنند؛ زمانی که مردم قم نسبت به ایشان شناخت پیدا کردند بزرگان قم به سراغ‌شان رفتند و با اصرار خواستند به قم برگردند که قریب به ۴۰ سال در قم زندگی کردند و منشأ برکات فراوانی شدند.

وی مهاجرت امامزادگان را منشأ خیرات و برکات فراوانی برای کشور ایران ذکر کرد و گفت: امامزادگان پس از مهاجرت به کشور ما و پراکنده شدن در نقاط مختلف باعث شدند تشیع گسترش پیدا کند و معارف برای مردم بیان شده و مظلومیت تشیع آشکار و زمینه گرایش به تشیع فراهم شود.

وی با اشاره به توصیه بزرگان دین به زیارت امامزادگان، یادآور شد: مردم باید به امامزادگان پناه ببرند که حرم امامزادگان محل آمد و رفت ملائک است و امام خمینی(ره) می‌فرمودند: «در پناه امامزادگان آرامش وجود دارد»؛ همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.»

انتهای پیام
captcha