30 هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند
کد خبر: 4014952
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خبرداد:

30 هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 30 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

30 هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 30 آبان ماه، در حاشیه آیین افتتاح 143 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در کل کشور 30 هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده باید تخریب و بازسازی شوند، اظهار کرد: تاکنون بازسازی حدود 10 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است و تا چهار ماه آینده باید 20 واحد دیگر نیز به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی و هرمزگان بازسازی واحدهای مسکونی در حال انجام است، افزود: دو هزار و 450 واحد مسکونی در هرمزگان باید تخریب و بازسازی و 750 واحد باید تعمیر شوند.

نیکزاد با تأکید براینکه حجم کار در استان هرمزگان بسیار بالا است، تصریح کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به کمک استان هرمزگان آماده‌اند و روند بازسازی سرعت بخشیده شده اما سکونت زلزله‌زدگان در چادر کار را سخت کرده است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که واحدهای مسکونی هرچه زودتر در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با تأکید براینکه خراسان شمالی برای بازسازی واحدهای زلزله‌زده منتظر مصوبات دولت نماند، تأکید کرد: اولین فاز واحدهای زلزله‌زده به بهره‌برداری رسید و روند بازسازی سرعت بالایی داشت و خوشحالیم که در فصل سرما هیچ یک از زلزله‌زدگان در چادر سکونت ندارند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافته است، ادامه داد: کشور ما در کمربند زلزله قرار دارد و چاره‌ای نداریم واحدهای روستایی را مقاوم‌سازی کنیم تا در حوادث مختلف خسارتی به مردم و واحدهای مسکونی وارد نشود.

نیکزاد با تأکید براینکه 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی نیازمند مقاوم سازی هستند، تصریح کرد: در سال 84 تنها هفت درصد از واحدهای مسکونی روستای مقاوم‌سازی شده بودند اما تاکنون 50 درصد مقاوم سازی شدند و تلاش می‌کنیم سالانه 200 تا 250 هزار واحد روستایی را مقاوم‌سازی کنیم.

انتهای پیام
captcha