تأکید قطر بر لزوم برقراری روابط با طالبان و کمک به افغانستان
کد خبر: 4012710
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

تأکید قطر بر لزوم برقراری روابط با طالبان و کمک به افغانستان

وزیر خارجه قطر تأکید کرد انزوای طالبان راه حل مشکلات افغانستان نیست و کشورهای جهان باید به مشکلات مردم این کشور توجه کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر بر لزوم برقراری ارتباط با طالبان تأکید کرد.
آل ثانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در واشنگتن، پس از امضای توافقنامه‌ای که به موجب آن قطر حفاظت از منافع دیپلماتیک آمریکا در افغانستان را بر عهده گرفت، هشدار داد که رها کردن افغانستان یک اقدام اشتباه است. وی همچنین تأکید کرد که انزوای طالبان راه حل هیچ مشکلی نیست.

وزیر امور خارجه قطر از طالبان خواست تا پس از بازگشت به قدرت به تعهدات خود عمل کنند و در عین حال از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در موضوع افغانستان ادامه دهد و آن را رها نکند. وی گفت: ارتباط با طالبان تنها راه پیشبرد مسائل در افغانستان است.

وی افزود که دوحه اولویت خود را به‌ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان، کمک‌رسانی به مردم افغانستان می‌داند.

آل ثانی درباره تحولات افغانستان گفت: ما برای بهبود اوضاع افغانستان با واشنگتن و طالبان در ارتباط هستیم.  

وزیر خارجه قطر افزود: حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان بدون تعامل با دولت موقت این کشور میسر نیست. ما نقش یک میانجی بی‌طرف در افغانستان را ایفا می‌کنیم و به دنبال آن هستیم تا افغانستان به یک کشور با ثبات تبدیل شود. 

انتهای پیام
captcha