پرداخت بیش از ۱۴۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان خراسان شمالی
کد خبر: 4011259
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

پرداخت بیش از ۱۴۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از پرداخت ۱۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات بلاعوض به ۴۱۴ نفر از متقاضیان زلزله‌زده استان در سال جاری خبر داد.

مسکن زلزله زدگان خراسان شمالیعلی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری در 27 اردیبهشت ماه سال جاری، بیان کرد: 143 واحد در شهرستان گرمه و جاجرم دارای اولویت ساخت بود که از این تعداد ۱۴۳متقاضی به بانک معرفی شدند و 143 فقره تشکیل پرونده نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: عقد قرارداد، پی کنی، فونداسیون، اجرای ستون برای 143 واحد انجام شده است و ۱۴۳ واحد در مرحله اجرای سقف و ۱۳۹ واحد در مرحله دیوارچینی هستند که تمام تلاش ما این است که تا پایان آبان ماه 143 واحد دارای اولویت تکمیل شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر نقش مهم مشارکت مردم مناطق زلزله‌زده در ساخت واحدها، تصریح کرد: تسهیلات متمم در حال حاضر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از بند«و» تبصره ۱۶ اعتبارات روستایی استانداری به افراد تعلق می‌گیرد.

وی در رابطه با تسهیلات بند«و» تبصره ۱۶ اعتبارات روستایی استانداری بیان کرد: تاکنون ۲۸۹ متقاضی معرفی به بانک شده‌اند و 53 متقاضی عقد قرار داد را انجام داده‌اند.

محمدی با اشاره به مجموع واحدهای زلزله‌زده در شهرستان گرمه و جاجرم، افزود: تاکنون ۸۷۷ فقره تشکیل پرونده انجام شده است که از این تعداد ۷۴۲ متقاضی معرفی به بانک شدند و برای ۵۷۹ واحد عقد قرار داد انجام شد.

وی ادامه داد: برای ۵۵۰ واحد پی کنی، ۴۹۹ واحد فونداسیون، ۴۴۷ واحد اجرای ستون،۳۰۲ واحد اجرای سقف، ۱۸۰ واحد دیوارچینی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در خصوص سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: حمل حدود سه هزار تن سیمان معادل 60 هزار پاکت از استان گلستان به روستاهای هدف توسط ماشین آلات بنیاد مسکن استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha