افزایش جرائم دانش‌آموزی در 10 شاخص
کد خبر: 4010630
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

افزایش جرائم دانش‌آموزی در 10 شاخص

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به روند افزایشی جرائم در بین دانش‌آموزان، از کم‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی در میان این قشر انتقاد کرد.

محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد، امروز، 13 آبان ماه در آیین افتتاحیه سلسله نشست‌های «بیان» با گلایه از کم‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم رشد آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و لزوم پیشگیری از آن شاهد اختصاص کمترین بودجه در این حوزه به آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به روند افزایشی جرائم در بین دانش آموزان افزود: مسئولان امر نباید به فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه دانش‌آموزی به عنوان هزینه نگاه کنند، بلکه باید با نگاه سرمایه‌گذاری به دنبال تقویت فعالیت‌های این حوزه باشند.

رحیمی‌زاده با اشاره به فعالیت دادگاه اطفال از سال 1399 تصریح کرد: متأسفانه در طول سال‌های اخیر در 10 شاخص مهم شاهد روند افزایشی در تشکیل پرونده‌ها بوده‌ایم.

وی گفت: بخشی از دانش‌آموزان در خانواده پر ریسک زندگی می‌کنند که برای حفظ آن‌ها از آسیب‌های احتمالی باید برنامه‌های خاصی برای این دسته داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد تصریح کرد: وجود دانش‌آموزان بعضاً آسیب‌دیده در مدارس از دیگر چالش‌های مدارس است که این موضوع هم باید مورد توجه متولیان امر آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشترک در حوزه پیشگیری بین دادگستری کل و آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه برنامه‌های مشترک بین مجموعه دادسرا و معاون اجتماعی پیشگیری دادگستری استان با آموزش و پرورش در جهت کاهش آسیب دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha