جلسه راهکارهای توسعه و توان‌افزایی مؤسسات قرآنی در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4009252
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

جلسه راهکارهای توسعه و توان‌افزایی مؤسسات قرآنی در گلستان برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی راهکارهای توسعه و توان‌افزایی مؤسسات قرآنی استان گلستان با حضور نماینده مردم گرگان و آق قلا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی گلستان روز گذشته 8 آبان‌ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه هم افزاییبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی راهکارهای توسعه و توان افزایی مؤسسات قرآنی از طریق جذب اعتبارات ملی که با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی گلستان و جمعی از مدیران موسسات  که روز گذشته هشتم آبان‌ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، در خصوص نقش مؤسسات در ارائه و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی گفت: با دغدغه‌ها و چالش‌های مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی آشنا هستم و در حال حاضر در حدود 90 در‌صد خواسته‌های مؤسسات در خصوص مسائل مالی است.

وی با تاکید بر ضرورت‌ توجه و چتر حمایت برای مؤسسات، گفت: امسال سال تولید و پشتیبانی‌ها است، بسیاری گمان می‌کنند، مراد از تولید صرفاً در حوزه اقتصادی است، در حالی که بخش فرهنگ و هنر و قرآن نیز تولید دارند و باید بدان جدی توجه کنیم.

منتظری با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید در  بخش فرهنگ، هنر و قرآنی، امسال در لایحه بودجه  مبلغ 700 میلیارد تومان را برای حمایت از مؤسسات پیش بینی کرده‌ایم. افزود: برای این حمایت‌ها مؤلفه‌ها و مصادیقی چون جمعیت شهری، تعداد مؤسسات، تعداد پروژه‌های قابل دفاع و غیره پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: محورهای عمده مصادیق حمایت‌ها بر‌اساس طرح‌ها و تولیدها‌، برپایی همایش، کنفرانس‌های و غیره مرتبط با فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی و  نیز درخواست تجهیزات مؤسسات است که جزئیات آن از طریق سامانه تعریف شده قابل دسترس همگان است.

در ادامه نشست برخی از مدیران مؤسسات پرسش‌ها و دغدغه‌هایی را مطرح کردند و مسئولان به تناسب هریک پاسخ هایی را ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha