مبارزه با فساد به پویایی اقتصاد می‌انجامد
کد خبر: 4007104
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

مبارزه با فساد به پویایی اقتصاد می‌انجامد

امام‌جمعه پلدشت گفت: مبارزه با فساد در قوه قضائیه از جنبه‌های مختلف دارای اولویت فراوان است که زیربنایی‌ترین دلیل آن ایجاد بستر سالم و مناسب برای رویش و پویایی اقتصاد به‌شمار می‌آید.

مبارزه با فساد به پویایی اقتصاد می‌انجامدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام وحید طالبی، امام‌جمعه پلدشت، ۳۰ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: اسلام آخرین و کامل‌ترین دینی است که افزون بر جنبه‌های فردی بشر، به جنبه‌های اجتماعی او نیز توجه کرده و به دنبال ایجاد وحدت و انسجام در بین امت اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: همبستگی امت اسلامی از مسائل قابل توجهی است که لزوم و اهمیت آن از دیدگاه قرآن، سنت، منطق عقل و اجماع، به اثبات رسیده است.

امام‌جمعه پلدشت ادامه داد: همه مسلمانان، در سیمای یک امت، با یک دین و به سوی یک قبله و یک هدف تأکید فراوانی شده است، به‌گونه‌ای که ما می‌توانیم عالی‌ترین و بارزترین مظهر همبستگی را در بسیاری از عبادت‌های واجب و حتی مستحب اسالم ببینیم.

وی با بیان اینکه مقابله با فساد و مفسدان، نیازمند عزم ملی است، گفت: مبارزه با فساد در قوه قضائیه از جنبه‌های مختلف دارای اولویت فراوان است که زیربنایی‌ترین دلیل آن ایجاد بستر سالم و مناسب برای رویش و پویایی اقتصاد به‌شمار می‌آید. دستگاه قضا، نقش خود را فراتر از محکمه‌داری می‌داند و همگام با دستگاه اجرایی برای ازاله موانع موجود، از هر امکان و فرصتی استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام طالبی تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی خصوصا در ابعاد اقتصادی نیازمند یک عزم ملی و انسجام درونی و هم‌افزایی بین قوا و دستگاه‌های مختلف است.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال دفاعی، اظهار کرد: دیپلماسی فعال دفاعی جمهوری اسلامی پیونددهنده همسایگان در قالب همگرایی برای مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، حل بحران‌های منطقه‌ای است، ضمن اینکه حکایت از تمرکز نگاه ایران با همسایگان و شرق جغرافیایی در ابعاد ارتباطات بین دولت‌های منطقه دارد.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به نیاز شدید عربستان به‌مذاکره و ارتباط با ایران، افزود: بنا به‌ دلایل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ضرورت احیای مناسبات دوجانبه و رفع تنش‌های جاری، برای عربستان سعودی به‌مراتب بیشتر از ایران است.

وی گفت: در سطح بین‌الملل، تغییر دولت آمریکا و روی کار آمدن بایدن که همانند ترامپ دیگر اعتقادی به‌ حمایت تمام‌قد از عربستان ندارد در سطح منطقه، استمرار جنگ یمن که تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار هزینه برای سعودی‌ها داشته، ذخایر ارزی عربستان را نصف کرده و مراکز نفتی و پالایشگاهی این کشور را در تیررس موشک‌های انصارالله قرار داده است و در سطح داخلی، چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۳۰ و پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم و سایر برنامه‌های اقتصادی عربستان برای گذر از اقتصاد نفتی به‌غیرنفتی، سه مؤلفه مهمی است که برای عربستان چاره‌ای جز تنش‌زدایی با ایران باقی نگذاشته است.

انتهای پیام
captcha