موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین آذربایجان غربی رفع شود
کد خبر: 4005967
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین آذربایجان غربی رفع شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین استان باید رفع شود، گفت: رفع این موانع و حمایت و پشتیانی از آنان می‌تواند به توسعه اقتصادی کمک شایانی کند.

بانوان کارآفرین برای توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی به حمایت نیاز دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، ۲۵ مهرماه در نشست هم‌اندیشی بانوان کارآفرین استان، اظهار کرد: نقش بانوان کارآفرین در شکوفایی اقتصادی استان مهم بوده و رفع موانع فعالیت بانوان کارآفرین، حمایت و پشتیانی از آنان می‌تواند به توسعه اقتصادی کمک شایانی کند.

وی افزود: زنان کارآفرین به‌عنوان پیشران و راهبران شغلی نقش مهمی در توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور دارند این بانوان با حمایت و پشتیبانی و مانع‌زدایی از كار و سرمایه با رفع موانع تولید و فروش محصولات در حوزه اقتصاد نقش ارزنده‌ای در تعالی اقتصادی جامعه در كنار حفظ نهاد خانواده دارند.

وی ادامه داد: در این میان وظیفه ما حمایت و تشویق بانوان در امور اقتصادی، هم‌سو کردن فعالیت آن‌ها در راستای توسعه اقتصادی استان، فراهم ساختن زمینه‌ فعالیت بانوان در عرصه تولید و تجارت، ارائه مشاوره‌های تخصصی و حقوقی به آن‌ها و پشتیبانی از تجاری‌سازی فعالیت‌های نوآورانه است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: زنان كارآفرین با تلاش مستمر و شبانه‌روزی در چرخاندن چرخ‌های اقتصاد نقش‌آفرین هستند با این وجود برای تأثیرگذاری بیشتر در عرصه‌های اقتصادی نیاز به نگاه و حمایت ویژه مسئولان دارند. همه‌گیری بیماری کرونا دسترسی زنان به بازارهای سنتی و امکان تبادل اطلاعات و حضور برای فروش محصولات خود در بازارهای محلی را محدودتر کرده و متأسفانه بسیاری از کسب و کارها متضرر و تعطیل شده است. 

علیلو در پایان افزود: زنان با وجود تحریم‌ها و سخت‌ترین جنگ اقتصادی بی‌سابقه در کشور و کرونا که اشتغال‌زایی را دشوارتر کرده و با عزم و اراده‌ای که برگرفته از اعتقادات درونی آنها است و با تمام توان در عرصه‌اند و فعالیت اقتصادی را کنار نگذاشته‌اند، الگوی موفقی از تاب‌آوری و صبر و استقامت برای جامعه‌ هستند.

انتهای پیام
captcha