اجرای گام دوم انقلاب زمینه‌ساز مقدمات ظهور است
کد خبر: 4005321
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
فرمانده کل ارتش:

اجرای گام دوم انقلاب زمینه‌ساز مقدمات ظهور است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: اجرای بیانیه گام دوم زمینه برای جهان مهدوی و ظهور را فراهم‌ می‌کند.

به گزارش ایکنا از قم، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ امروز، 24 مهرماه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در مسجد مقدس جمکران در قم، با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یأس در جامعه اظهار کرد: ناامیدی جوانان مهمترین راهبرد دشمنان است و در بیانیه گام دوم تأکید شده است که جوانان باید پیشگام در شکستن حصارهای ناامیدی باشند و نهال امید را در دل دیگران بکارند.

وی ادامه داد: ذخایر ایران در سطح برترین کشورهای جهان است و ایران یکی از کشورهای جوان جهان است و جوانان بزرگترین سرمایه ما هستند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه ما رهبری داریم که در جهان بی‌نظیر است و عنایت خاص امام زمان(عج) مشمول جامعه ماست و ما خدا را داریم، افزود: در طول ۴۰ سال گذشته با بهره گیری از این عوامل معنوی دشواری‌های بسیاری را گذرانده‌ایم و بعد از این نیز با پشت سر گذاشتن مشکلات، بر دشمنان پیروز می‌شویم. انتظار سبب پایداری و استقامت در برابر سختی‌ها می‌شود و از یأس و ناامیدی جلوگیری می‌کند؛ انتظار فرج، امید به آینده روشن و تحقق ارزش‌ها و خوبی‌هاست و چنین نگاهی به انسان شور و نشاط می‌دهد به گونه‌ای که هم خود را اصلاح می‌کند و هم به دنبال اصلاح دیگران می‌رود.

موسوی ابراز کرد: مسئولیت‌پذیری و آمادگی برای ورود به عرصه‌های مختلف سازندگی و توسعه کشور یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است. هجمه فرهنگ غرب بر جامعه بیش از همیشه قوت گرفته است، فرهنگ و ارزش‌های تمدن غرب مانع از فرهنگ مهدویت و انتظار است. در مسیر ظهور باید به نحوی فرهنگ‌سازی کنیم که زیست مهدوی سرلوحه زندگی مردم قرار بگیرد؛ فرهنگ انتظار باید در تمام ابعاد زندگی مردم نهادینه شود و جلوه‌های نورانی آن به درستی نشان داده شود.

وی ادامه داد: مقوله انتظار، چتری فراگیر برای محافظت جوانان از شر الحاد و فرهنگ غرب است و می‌تواند جوانان را که سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند را در مسیر فرهنگ‌سازی ظهور حفظ کند.اسلام حاکمیت الهی را بر تشکیل حکومت با پرچم دین با هدف فراگیری عدالت توسط مؤمنان و مستضعفان با فرماندهی امام زمان(عج) ترسیم کرده است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: انقلاب اسلامی در اوج بلوک‌بندی‌های شرق و غرب به پیروزی رسید و در پرتو آموزه‌های اسلامی در حوزه اندیشه‌های سیاسی، الگویی جدید، متعالی و مترقی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را به وجود آورد و اندیشه‌های سکولاریسم و سوسیالیسم را به چالش کشید. انقلاب اسلامی امروز به قطب بزرگی در تاریخ تبدیل شده و جایگاه خود را در جهان معاصر تثبیت کرده است.

فرهنگ انتظار مفهوم اجتماعی است

وی بیان کرد: زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی است و بیانیه گام دوم نیز چشم‌انداز و اهداف منتظران را ترسیم کرده است. در بیانیه گام دوم، انقلاب ایران به دنبال شرایطی برای زمینه‌سازی ظهور است و به هر اندازه که این بیانیه اجرایی شود زمینه برای جهان مهدوی فراهم‌تر می‌تواند باشد.

موسوی ادامه داد: بیانیه گام دوم را می‌توان منشوری کامل و جامع برای تحقق تمدن اسلامی و تلاشی برای زمینه‌سازی ظهور امام‌ عصر(عج) تفسیر کرد؛ در این بیانیه محور اصلی حرکت انقلاب به جوانان واگذار شده و تأکید ویژه‌ای به نسل جوان شده است. در این بیانیه ۳۷ مرتبه به جوانان اشاره شده و در آن نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده‌سازی زمینه برای ظهور حضرت ولی‌عصر(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

به گفته وی جوانان مؤمن انقلابی در صف اول زمینه‌سازی ظهور قرار داشته و نقش کلیدی دارند، تقوا، بصیرت، انگیزه الهی، تعلق اندک به دنیا، دوری از عافیت‌طلبی و روحیه انقلابی از ویژگی‌های جوانان مؤمن است که در زمینه‌سازی ظهور نقش اساسی دارد. تمدن و پیشرفت همه‌جانبه در بستر زمانی طولانی شکل می‌گیرد و این به معنا است که برای آینده و دهه‌های آتی نظام باید از هم‌اکنون برنامه داشته باشیم تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی اضافه کرد: امروز بیش از همیشه نیاز به تولید و ترویج انتظار داریم؛ فرهنگ انتظار یک مقوله فردی نیست بلکه یک مفهوم اجتماعی است و فقط یک جامعه منتظر می‌تواند زمینه ظهور را به وجود آورد.

موسوی در پایان با بیان اینکه جوان منتظر ظهور علاوه بر اینکه خود را از انحرافات عملی و اعتقادی دور نگه می‌دارد بلکه جامعه را نیز در مسیر اصلاح قرار می دهد، گفت: انتظار یک امر تشکیلاتی و جمعی است که بصورت مستمر جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضامن سلامت فکری و عملی آنها می‌شود.

انتهای پیام
captcha