برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 4005150
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف البرز از برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود.

برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از برگزاری مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی و مدیحه‌سرایی مداحان استانی انجام خواهد شد.

وی مشارکت هیئات مذهبی را در برنامه‌های مذهبی که در بقاع متبرکه البرز برگزار می‌شود قابل تقدیر دانست و افزود: هیئات مذهبی شهر و روستاهای استان در برنامه‌های مناسبتی و مذهبی استان همکاری و فعالیت دارند.

این مسئول با اشاره به آغاز جشن‌های امامت ولی‌عصر(عج) بیان کرد: جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) با همکاری 20 هیئت مذهبی استان در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود، گفت: یکی از محورهای مهم فعالیت امام حسن عسکری(ع) آماده‌سازی شیعیان برای ورود به عصر غیبت بود، امام همه نکات علمی لازم را به شیعیان آموختند و شبهات مردم را در این راستا پاسخ دادند به‌طوری که تلاش می‌کردند شبهه‌ها از ذهن مردم پاک و شیعیان در ارتباط با کل جامعه اسلامی بتوانند نقش ایفا کنند.

دشتکی تصریح کرد: امام سعی می‌کردند پشتوانه علمی جامعه اسلامی را تقویت کنند، یکی از نکات مهم در این زمینه رجوع به علوم قرآنی است، امام حسن عسکری(ع) توجه خاصی به علوم قرآن و تفسیر قرآن داشتند که گزارش‌هایی در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به نقش امام حسن عسکری(ع) در تثبیت جایگاه قرآن گفت: تثبیت جایگاه قرآن کریم به عنوان بزرگترین معجزه پیامبر و ثقل اکبر از خدمات علمی آن حضرت است که اگر جایگاه آن به خطر بیافتد ارزش و اعتبار آن ضعیف شده و خسارت سنگینی متوجه جامعه مسلمانان خواهد شد.

این مسئول در پایان به نقش امام حسن عسکری(ع) در تثبیت جایگاه امامت پرداخت و اظهار کرد: ایشان همواره سعی داشتند وجود حضرت مهدی(عج) را به منظور حفظ جان این حصرت کتمان کنند و در همین راستا ضمن اینکه وجود ایشان را از عوام کتمان می‌کردند به معرفی ایشان به خواص و کسانی که مورد اعتماد بودند می‌پرداختند، ایشان معتقد بودند که این مسیر باید ادامه پیدا کند تا ظهور حضرت اتفاق بیافتد و امامت به جایگاه اصلی خود دست یابد.

انتهای پیام
captcha