اعلام برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به‌مناسبت ۹ ربیع‌الاول
کد خبر: 4004157
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

اعلام برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به‌مناسبت ۹ ربیع‌الاول

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با شرح برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول، اعلام کرد: تولید محتوا برای شبکه شاد، تولید و پخش کلیپ‌های مهدوی، اعزام مبلغ به استان‌های مختلف و برگزاری اجتماعات مهدوی همراه با قرائت و امضای عهدنامه از جمله برنامه‌های 9 ربیع‌الاول است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) طی سخنانی درباره برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برای ۹ ربیع الاول ۱۴۰۰، اظهار کرد: تولید محتوا برای شبکه شاد در دو سطح دانش‌آموزی و فرهنگیان با همکاری کارگروه مهدویت در وزارت آموزش و پرورش از جمله این برنامه‌هاست؛ این محتوا به‌صورت مسابقه‌ای و کلید طراحی شده است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: تولید عکس نوشت‌های مهدوی برای انتشار در شبکه‌های مجازی و نیز سایت‌ها که ظرفیت برپایی نمایشگاهای ایستگاهی هم دارند، تولید ۱۰ کلیپ پنج دقیقه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با محتوای بیعت با امام زمان(عج)، چگونگی غیبت حضرت(عج) و… برای نشر در رسانه ملی و فضای مجازی نیز از دیگر تدارک برای سالروز آغاز امام حضرت ولیعصر(عج) است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در ادامه تصریح کرد: اجرای پویش جشن عبادت دختران ۹ ساله با همکاری ستاد اقامه نماز به این ترتیب که کلیپ‌های کوتاه از جشن‌های خانگی ارسال و به برترین‌ها جایزه اهدا می‌شود و برگزاری سلسله نشست‌های «بیعتی تا همیشه» در دانشگاه‌های سراسر کشور به دو صورت حضوری و مجازی نیز از جمله ویژه‌برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول است.

وی تأکید کرد: استادان مرکز تخصصی مهدویت نیز در این ایام به استان‌ها به‌منظور تبلیغ معارف مهدوی اعزام می‌شوند که تاکنون ۹۰ نفر برای ۳۰ استان اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین هشت نفر از استادان هم برای بحث‌های رسانه‌ای اعلام حضور دارند؛ تدارک محتواهای تبلیغی برای این مبلغان و انتشار ویژه‌نامه الکترونیکی «امان» نیز از دیگر تدارکاتی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

نصوری اضافه کرد: تجلیل از فعالان مهدوی استان‌ها از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، برپایی اجتماعات حضوری در هشتم ربیع‌الاول به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) همراه با تشریح فعالیت‌های آن حضرت(ع) برای حفظ امام زمان(عج) و ورود شیعه به عصر غیبت نیز از جمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار کرد: همچنین اجتماعات مهدوی همراه با عهدنامه‌ای که به‌صورت نمادین قرائت و امضاء زده می‌شود نیز روز نهم ربیع‌الاول در استان‌های تهران، مازندران، فارس، اصفهان، گرگان و قزوین به‌صورت حضوری و در دیگر استان‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ محور این اجتماعات عهد و بیعت با امام مهدی(عج) با رویکرد بسترسازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

نصوری درباره روند برگزاری جشنواره بزرگ مهدوی «عید تا عید»، یادآور شد: داوری آثار این جشنواره از بهمن‌ماه به تدریج شروع می‌شود و اختتامیه نهایی آن نیز انتهای اسفندماه و در آستانه نیمه شعبان و به احتمال بسیار قوی به میزبانی قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha