آرامش روحی دانش‌آموزان اولویت آموزش‌ و‌ پرورش است
کد خبر: 4003952
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

آرامش روحی دانش‌آموزان اولویت آموزش‌ و‌ پرورش است

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای و رسیدگی به آسیب‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: باید آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان را با استفاده از هر روشی فراهم کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان، امروز، 19 مهرماه در آیین افتتاحیه خط ملی نماد (1570) با تبریک ماه ربیع‌الاول از همراهی و مشارکت شرکای آموزش‌و‌پرورش در اجرای برنامه‌‌های حوزه پرورشی و فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای و رسیدگی به آسیب‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: باید آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان را با استفاده از هر روشی فراهم کرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به تهدیدهای ناشی از فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی جامعه، بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است دانش‌آموزان ناخواسته در معرض رفتارهای پرخطر و تنش‌های اجتماعی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه زمینه برای ورود رفتارهای پرخطر در فضای مجازی فراهم است، ادامه داد: آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان اولویت آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در سال جاری بوده است و دستگاه‌های مختلف در این راستا به کمک آموزش‌و‌پرورش بیاید.

قربانی موضوع آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور بر توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بیانگر اهمیت این موضوع است و در همین راستا حدود 14 دستگاه از شرکای آموزش و پرورش استان به موضوع آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن در جامعه کمک می‌کنند.

وی ایجاد خط ملی نماد 1570 را کاری بسیار ارزشمند برای کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان دانست و گفت: از گذشته وزارت آموزش و پرورش پیگیر این موضوع بود و در کل کشور این خط راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد: ایجاد خط ملی 1570 در سطح استان بتواند در راستای بهداشت روان، آرامش روانی بیشتری برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم کند و دانش‌آموزان بتوانند با آرامش خاطر به تحصیل خود ادامه دهند و به موفقیت و پیشرفت برسند.

انتهای پیام
captcha