افزایش ۹۰ درصدی درآمد موقوفات آذربایجان غربی
کد خبر: 4002317
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

افزایش ۹۰ درصدی درآمد موقوفات آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: درآمد موقوفات در سال جاری برابر با ۱۵۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش 90 درصدی درآمد موقوفات آذربایجان غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف 110 عنوان برنامه با هدف آگاهی‌رسانی به مردم در رابطه با این سنت حسنه و ارائه عملکرد در سطح استان اجرا می‌شود.

وی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری محافل انس با قرآن، تجلیل از اصحاب رسانه و واقفان، نواختن زنگ وقف، برگزاری همایش و ... از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی با اشاره به درآمد موقوفات استان در سال جاری ادامه داد: درآمد موقوفات در سال جاری برابر با 151 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است. از آنجایی که درآمد موقوفات استان اغلب در نیمه دوم امسال وصول می‌شود احتمال می‌رود تا پایان سال این رقم چندین برابر شده و به بیش از 300 میلیارد ریال برسد.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به محل مصرف این درآمدها گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از۶۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در حوزه‌های مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس حوزوی و مساجد استان هزینه شده است.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین از ابتدای ماه محرم امسال در قالب طرح «شمیم حسینی» از محل درآمد موقوفات دو هزار بسته معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.





 

انتهای پیام
captcha