جوانان؛ فاتحان اصلی دفاع مقدس
کد خبر: 4001000
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

جوانان؛ فاتحان اصلی دفاع مقدس

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در منطقه کردستان گفت: ایران با تکیه بر جوانان خود در برابر عراق با پشتوانه سلاح‌های جنگی و تکنولوژی کشورهای غربی ایستاد و توانست فاتح میدان جنگ باشد.

جوانان؛ فاتحان اصلی دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کردستان، حنیفی، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در منطقه کردستان در وبینار «قاب‌های ماندگار» که به همت جهاددانشگاهی استان کردستان با محوریت بازنمایی انگیزه حضور جوانان در دفاع مقدس امروز، ششم مهرماه برگزار شد، با نگاهی به تاریخ تشکیل عراق و بیان اینکه اختلافات ایران و عراق سابقه بیش از ۴۳۰ساله دارد، اظهار کرد: عراق با ۳۴۸هزار کیلومتر مربع مساحت فاقد ساحل و بندر بوده و این ضعف بسیار بزرگی برای این کشور محسوب شده و این امر یکی از دلایل اصلی حمله عراق به ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: صدام در دوران آغاز جنگ تحمیلی به لحاظ سیاسی قدرت منسجمی در عراق داشته است، اما بعد از انقلاب در ایران این توازن به هم خورده و از طرفی نیز دشمنان در اطراف کشور فتنه‌ها و آشوب‌های زیادی را به پا کرده بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در کردستان بیان کرد: ۵۰هزار مستشار آمریکایی در نظام و ارتش ایران وجود داشتند که بعد از انقلاب از ایران خارج شدند و به همین دلیل ارتش به وضعیت نامطلوبی رسیده بود.

وی ادامه داد: گروهک‌های معاند شعار نابودی ارتش را با دلیل طاغوتی بودن سر دادند و به این ترتیب موجب تضعیف روحیه نیروها و فرماندهان ارتش شدند.

حنیفی با بیان اینکه عراق در آن زمان به لحاظ اقتصادی، سپاه و روابط بین‌الملل در وضعیت مطلوبی قرار داشت، عنوان کرد: این در حالی بود که ایران هیچ پشتوانه‌ای نداشت و اکثر کشورهای غربی از عراق حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به نقش مهم جوانان در جنگ تحمیلی عنوان کرد: سن فرماندهان بزرگ ایران و همچنین شهدای دفاع مقدس بین ۳۰ تا ۵۰ سال بوده و این نشان از نقش اساسی جوانان در جنگ تحمیلی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اهمیت نقش کلیدی جوانان در دوران جنگ تحمیلی گفت: جوانان تابلوی تمام نمای دفاع مقدس هستند.

وی جوان‌گرایی را از اولویت‌های مهم مقام معظم رهبری و دولت جدید ذکر کرد و افزود: امنیت و آزادی امروز ایران مرهون فداکاری و جانفشانی جوانان مملکت است.

حنیفی افزود: ایران با تکیه بر جوانان خود در برابر عراق با پشتوانه سلاح‌های جنگی و تکنولوژی کشورهای غربی ایستاد و توانست فاتح میدان جنگ باشد.

وی عزتمندی، قدرت و استقلال را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه اقتدار و عزت و با پشتوانه مردمی قوی در راه رسیدن به اهداف والای انقلاب راه شهدا را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha