مفاخر شاهرود در قالب مسابقات کتابخوانی به جوانان شناسانده شوند
کد خبر: 3997610
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

مفاخر شاهرود در قالب مسابقات کتابخوانی به جوانان شناسانده شوند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه سالانه مسابقات کتابخوانی خوبی در شهرستان برگزار می‌شود گفت: باید بتوانیم موضوع شناساندن مفاخر و اندیشمندان منطقه به جوانان را نیز در قالب مسابقات داشته باشیم.

مفاخر شاهرود در قالب مسابقات کتابخوانی به جوانان شناسانده شوند

به گزارش ایکنا از سمنان،حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 23 شهریور در مراسم آغاز به کار لیگ چهارم کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهرک البرز این شهر  با بیان اینکه شناساندن مفاخر و اندیشمندان در قالب مسابقات کتابخوانی به خصوص نسل جوان می‌تواند دارای اهمیت باشد، گفت: ابوریحان، خواجه نصیر، ابوعلی سینا و… مفاخری هستند که جای کتاب‌های زندگی نامه شأن در رویدادها و مسابقات کتابخوانی خالی است.

وی یکی از راه‌های شناساندن مفاخر به جوانان را گرامیداشت مفاخر دانست و افزود: نوجوانان غالباً افراد شاخص را بهتر به یاد می‌سپارند و آنان را الگوی خود قرار می‌دهند لذا باید بتوانیم مفاخر خودمان را که نام ایران اسلامی را بر تارک دنیای علم و ادب مطرح ساختند، به عنوان الگو معرفی کنیم.

امام جمعه شاهرود خواستار توجه بیشتر به مطالعه در کنار کتب درستی برای نوجوانان و جوانان شد و گفت: نسل جدید فرزندان ایران با هوش و ذکاوت خود در رشته‌های بسیاری وارد شده و درخشیده است لذا نشان داده از ظرفیت عظیمی در بخش علمی و فرهنگی و… برخوردار است که کتاب می‌تواند بهترین هدایتگر این استعدادها باشید.

سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود نیز با بیان اینکه در چهارمین لیگ کتابخوانی ۳۲ گروه سه‌نفره حضور دارند که در چهار مرحله رقابت می‌کنند متذکر شد: چهار تیم به دوره پایانی راه می‌یابند.

به گفته وی؛ دور اول این مسابقات برای دانش‌آموزان دختر پایه هشتم و نهم مدارس دخترانه پایه اول متوسطه شهرستان شاهرود طی سه هفته با مطالعه کتاب‌های ۱۰ قصه از امام زمان (عج)، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و ضامن آهو برگزار می‌شود.

 موسوی با بیان اینکه ۱۶ تیم برگزیده دوره نخست به مرحله دوم راه می‌یابند و منابع مطالعاتی آن نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت، گفت: آی‌دی shahroodlibrary@ در فضای مجازی و همچنین تلفن ۰۲۳۳۲۳۹۱۰۸۰ آمده راهنمایی دوست داران کتاب در زمینه رویدادهایی مانند لیگ کتابخوانی است.

انتهای پیام
captcha