وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3996332
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
آیت‌الله اعرافی:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه علمیه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور روز پنجشنبه 18 شهریورماه در جریان دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حوزه علمیه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه علمیه توجه جدی به مقوله هنر و به ویژه هنر دینی است و هم اکنون ۲ هزار طلبه حوزوی در رشته‌های مختلف هنری فارغ‌التحصیل شده‌اند. با این وجود حوزه علمیه قم آمادگی دارد در قالب برنامه‌ریزی‌های راهبردی توافقنامه‌هایی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: فروردین ماه سال آینده حوزه علمیه قم وارد یکصدمین سال تاسیس و فعالیت خود در دوره جدید می‌شود و در این عرصه نیز می‌توان همکاری‌هایی را به ظهور رساند.

اعرافی تصریح کرد: قم یکی از شهرهای شاخص در حوزه نشر کتب است و باید حمایت لازم از این صنعت در تامین کاغذ و سایر ملزومات انجام بگیرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خود را در مقام مطالبه‌گری و پاسخگویی در مسیر نظام و انقلاب اسلامی تعریف کرده‌ است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند.

اعرافی گفت: قم امروز کانون علم در جهان است و از دولت انتظار می‌رود نگاه خود به قم را در جایگاه منشأ فکر و اندیشه در جهان معاصر معطوف کند.

وی در پایان ابراز کرد: شوراهای فرهنگ عمومی از نظر زیرساختی و نرم‌افزاری نیازمند بازسازی است تا بتواند به جایگاه واقعی خود نائل شود. یکی از خلاءهای کنونی این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند جایگاه واقعی خود را در قوه مقننه و قوه مجریه پیدا کند و انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند در این حوزه خلاءها را پر کند.

همچنین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز پنجشنبه 18 شهریورماه در سفری به استان قم به دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری حول محور فرهنگ و توسعه فرهنگ دینی و هم‌افزایی میان دستگاه فرهنگ و نهادهای حوزوی پرداخت.

انتهای پیام
captcha