ساخت مستند شهدای «ماه نشانی‌ها» در زنجان
کد خبر: 3995034
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

ساخت مستند شهدای «ماه نشانی‌ها» در زنجان

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: مستند «ماه نشانی‌ها» با مروری اجمالی بر خاطراتی از شهدای گرانقدر این شهرستان و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخته می‌شود.

ساخت مستند شهدای «ماه نشانی‌ها» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، مصطفی ملکی، فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان، ظهر امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مستند «ماه نشانی‌ها»، مروری اجمالی بر خاطراتی از شهدای گرانقدر این شهرستان ساخته می‌شود. هدف از ساخت این فیلم نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره‌گیری از خاطرات بازماندگان شهدا است.

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم‌های مستندی از شهدا و خانواده‌های آنان یکی از رویکردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ابراز کرد: در این راستا 100 خاطره از شهدای گرانقدر در قالب کتاب یکصد خاطره از شهدای ماهنشان در حال تدوین و ویراستاری است.

این مسئول با اشاره به همکاری فرمانداری، سپاه ناحیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این کار فرهنگی بیان کرد: از جمله فعالیت‌هایی که می‌تواند در ترویج فرهنگ شهادت، تاثیر و کارایی داشته باشد، انتشار سیره عملی شهدا با بیان خاطرات، وصایا و توصیه‌های شهدای گرانقدر است.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اینکه کتاب و مستند «ماه نشانی‌ها» شهدای شهرستان ماهنشان که مرحله پیش تولید آن از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور به تولید نهایی می‌رسد، تصریح کرد: این آثار در اجلاسیه نهایی کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان در پاییز امسال رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جوانان مبلغی برای فرهنگ ایثار و شهادت و رهرو راه پاک شهدا هستند، ادامه داد: باید برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان از همسالان خود استفاده کرد؛ چراکه که با زبان روز این موارد را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام
captcha