جشن «نذر قرآن» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3993748
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

جشن «نذر قرآن» در اردبیل برگزار شد

مسئول خانه قرآنی بنت الهدی اردبیل، گفت: ۱۴۵ نونهال ۶ الی ۸ ساله اردبیلی ختم موفقیت‌آمیز روخوانی قرآن کریم طی ۱۲ ماه را در طرح «نذر قرآن» جشن گرفتند.

جشن «نذر قرآن» در اردبیل برگزار شدپروین صفری، مسئول خانه قرآنی بنت الهدی اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: ۱۴۵ نونهال ۶ الی ۸ ساله اردبیلی ختم موفقیت‌آمیز روخوانی قرآن کریم طی ۱۲ ماه را در طرح «نذر قرآن» جشن گرفتند.

صفری اظهار کرد: کلاس‌های این خانه قرآنی به صورت فصلی و همچنین ترمی برگزار می‌شود که از جمله کلاس‌های ترمی می‌توان به دوره آموزشی روخوانی بی‌سوادی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۱۴۵ نونهال توانستند روخوانی قرآن را به لحن و زبان عربی ختم کنند، گفت: مابقی نونهالان نیز توانستند آیات وحی را تا نیمه قرآن کریم بخوانند.

صفری بیان کرد: شیوع ویروس کرونا، پیامد‌های زیادی را برای اصناف و اقشار مختلف جامعه به بارآورد که موسسات قرآنی مردم‌نهاد نیز از این آسیب‌ها مستثنا نیست و موجب تعطیلی فعالیت‌های قرآنی در اقصی‌نقاط کشور از جمله موسسات قرآنی استان اردبیل شد.

مسئول خانه قرآنی بنت الهدی، گفت: موسسات قرآنی اردبیل در این روز‌ها مثل سایر شهر‌های ایران، وضعیت مطلوبی نداشته و تعطیل شدند، فلذا نبود زیرساخت مناسب برای آموزش‌های آنلاین و عدم حمایت دولت از این بخش، برخی موسسات این استان را به تعطیلی کامل یا تغییر کاربری سوق داده است.

وی ضمن اظهار امیدواری از دولت آینده برای رفع مشکلات موسسات قرآنی، ادامه داد: بسیاری از موسسات کشور از جمله موسسات و خانه‌های قرآنی در اردبیل چشم انتظار کمک و حمایت دولت جدید هستند و امیدوارند دست‌کم در دولت جدید به آن‌ها بیشتر توجه شود.

انتهای پیام
captcha