فعالیت «خادمان هلال» در هیئت‌های عزاداری زنجان
کد خبر: 3992097
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

فعالیت «خادمان هلال» در هیئت‌های عزاداری زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  گفت: «خادمان هلال» در 30 هیئت مذهبی زنجان در ایام محرم خدمات سلامت ارائه دادند.

فعالیت «خادمان هلال» در هیئت‌های عزاداری زنجانبه گزارش‌ ایکنا از زنجان، سید قاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هلال احمر در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در کنار هیئت‌های مذهبی پای کار بود تا سلامت عزاداران حفظ شود و این خدمات توسط جوانان افتخاری هلال احمر استان زنجان در ۳۰ هیئت مذهبی به اجرا درآمد.

وی ابراز کرد: برای این منظور 112 نفر از اعضای جمعیت جوانان هلال احمر در قالب 36 تیم به عزاداران حسینی خدماتی همچون توزیع ماسک، ضدعفونی اماکن مذهبی و محل استقرار هیئت‌های مذهبی، تب‌سنجی و اعمال فواصل اجتماعی را ارائه دادند.

این مسئول به اجرای طرح ‍«ایران یاران جوان» اشاره کرد و گفت: در این طرح اعضای جوانان در انجام واکسیناسیون کرونای شهروندان در استان  مشارکت دارند. فعالیت این اعضای افتخاری جوانان هلال احمر روزانه صبح و بعد از ظهر است و ۴۱ نفر از اعضای جوان دختر و پسر در هشت مرکز  برای ۲ هزار و ۲۸۶ نفر واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از اجرای طرح« یاران جوان» خبر داد و گفت: در این طرح نیز خدمات درمانی برای شهروندان در دو مرکز درمانی تحت پوشش ارائه می‌شود. با مشارکت اعضای جوانان هلال‌احمر زنجان ۱۶ بیمار از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شده‌اند، در این طرح  اعضا در همراهی و پرستاری از بیماران و تهیه دارو همکاری می‌کنند.

وی به فعالیت قرارگاه عملیاتی کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر از سال گذشته آغاز شده، اجرای آن در قالب تیم‌های ناظران سلامت تداوم می یابد. تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا توسط معاونت داوطلبان به منظور جذب کمک‌های مردمی و پشتیبانی در استان انجام می‌شود.

موسوی یادآور شد: با استفاده از ظرفیت خیران بانک امانات تجهیزات پزشکی و توسعه آن به منظور ارائه خدمات رایگان و تامین اکسیژن مورد نیاز برای بیماران کرونایی در هلال احمر استان زنجان محقق می‌شود.

وی از برپایی بیمارستان RDH سریع الاستقرار توسط هلال احمر خبرداد و افزود: در صورت نیاز و اعلام از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران کرونایی و کمک به درمان سرپایی این بیماران با مجوز معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر برای ایجاد این مرکز اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha