مراسم حرم مطهر بانوی کرامت از شب عاشورا تا شام غریبان اباعبدالله(ع)
کد خبر: 3991660
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

مراسم حرم مطهر بانوی کرامت از شب عاشورا تا شام غریبان اباعبدالله(ع)

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت جزییات مراسم احیای شب عاشورا، مقتل خوانی در صبح و عصر عاشورا و شام غریبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام محسن آمره در گفت‌وگویی با تسلیت عزای اباعبدالله (ع) به بیان برنامه‌های شب و روز عاشورا در حرم مطهر بانوی کرامت پرداخت و اظهار کرد: مراسم شب عاشورا و شام غریبان در حرم مطهر بانوی کرامت بلافاصله بعد از نماز عشا در صحن صاحب الزمان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی عباس حیدرزاده و سیدعلی حسینی‌نژاد برگزار و از شبکه قرآن و نور به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی افزود: همچنین مراسم احیای شب عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میردامادیان، مداحی رضا ایزدی و قرائت قرآن توسط مهدی فروغی در صحن صاحب الزمان(عج) دنبال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: مراسم عزاداری صبح عاشورا در حرم مطهر از ساعت ۸:۳۰ با قراعت زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام آغاز خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۰ سخنرانی، سینه زنی و نوحه سرایی تا اذان ظهر در صحن امام رضا علیه السلام دنبال خواهد شد که این مراسم از شبکه استانی قم به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی گفت: همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد دارستانی قبل از نماز ظهر از ساعت ۱۱:۳۰ در صحن صاحب الزمان (عج) حرم بانوی کرامت سخنرانی و مقتل‌خوانی خواهد داشت که این مراسم از صفحات آستان مقدس بانوی کرامت در فضای مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

آمره افزود: بعد از نماز ظهر و عصر نیز حجج اسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و علیرضا صادقی واعظ به سخنرانی و مقتل خوانی خواهند پرداخت و سیدعلی حسینی‌نژاد مداحی می‌کند.

وی اضافه کرد: عصر روز عاشورا نیز زیارت ناحیه مقدسه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی قرائت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha