پویش نذر تلاوت عمل به آرمان حسینی است
کد خبر: 3991515
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

پویش نذر تلاوت عمل به آرمان حسینی است

مدیرعامل مجمع قاریان تبریز گفت: پویش نذر تلاوت قرآن کریم یک لبیک قرآنی در راستای عمل به سیره امام حسین و اهل بیت علیهم السلام است.

پویش نذر تلاوت عمل به آرمان حسینی استحسین قربانی، مدیرعامل مجمع قاریان تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: پویش نذر تلاوت این روزها جایگاه ویژه‌ای بین اهالی قرآن پیدا کرده و قاریان قرآن با حضور در مجالس عزای سرور و سالار شهیدان آیات الهی را تلاوت می‌کنند.

وی در خصوص این پویش که در تبریز به همت مجمع قاریان اجرا می‌شود، گفت: در مقتل‌ها نوشته‌اند که: روز تاسوعا امام حسين(ع) وقتی مشاهده کرد كه لشكر ابن زیاد به جنگ زودهنگام حريص‌اند و كلام حق و موعظه بر دلهاى آنان اثر ندارد به برادرش ابوالفضل فرمود: «إِنِ اسْتَطَعْتَ أنْ تَصْرِفَهُمْ عَنّا فى هذَا الْيَومِ فَافْعَلْ، لَعَلَّنا نُصَلّى لِرَبِّنا فى هذِهِ اللَّيْلَةِ، فَإِنَّهُ يَعْلَمُ أنّى أُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ كِتابِهِ» اگر تو را قدرت است در اين روز، شرّ اين اَشْقيا را از ما بگردان و ايشان را باز گردان كه شايد امشب را از براى رضاى پروردگار نماز بگزارم؛ زيرا خداى متعال مى‌داند كه نماز از براى او و تلاوت كتاب او را بسيار دوست مى دارم.

قربانی، افزود: این سخن و حرکت حضرت سیدالشهداء علیهم السلام یک پیام بزرگ برای تمامی مسلمانان جهان است. یعنی یک شب مهلت خواست برای اقامه نماز و تلاوت آیات قرآن و پویش نذر تلاوت یک لبیک قرآنی به سیره حضرت امام حسین و اهل بیت علیهم السلام است.

این مدرس و قاری قرآن، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی و رویه های اعلامی وزارت بهداشت در برگزاری هیئات حسینی، از اعزام قاریان قرآن به تلاوت آیات الهی در هیئات حسینی تحت عنوان «پویش نذر تلاوت» خبر داد و گفت: از تمامی قاریان درخواست می شود تا با حضور در هیئات حسینی در فضاهای باز با رعایت پروتکلهای بهداشتی به پویش نذر تلاوت بپیوندند.

انتهای پیام
captcha