اشتغال ۸۲۴ نفر در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی
کد خبر: 3990374
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

اشتغال ۸۲۴ نفر در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال ۸۲۴ نفر در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: در یک سال گذشته میزان فروش این شرکت‌ها برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

ارسالی| اشتغال ۸۲۴ نفر در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلام‌رضا منصورفر، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، ۲۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری شعار سال بر موضوع تولید و اشتغال در کشور تاکید داشتند پارک علم و فناوری استان نیز در لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری سعی کرده است با توسعه علم و دانش به ایجاد اشتغال و تولید در استان کمک بکند.

وی افزود: از آنجایی که در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی رو به رو بوده از جمله مهم‌ترین راهکارها برای حل این مشکلات، توسعه واحدهای تولیدی است که در این راستا تولیدهای مشتمل بر فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی دارند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۹ هسته و واحد فناور در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌ بنیان استان را ۳۹ مورد برشمرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۲ شرکت عضو پارک علم و فناوری استان هستند که با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان غربی نیاز است که این تعداد افزایش پیدا کند.

منصورفر با اشاره به اشتغال ۸۲۴ نفر در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تصریح کرد: در یک سال گذشته میزان فروش این شرکت‌ها برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سقف اعتبارات تسهیلاتی به واحد‌های فناور تا سقف ۲ میلیارد ریال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: واحد‌های فناور مطابق با آیین‌نامه ارزیابی در پارک، هر سال مورد ارزیابی قرار گرفته و مطابق با گروه‌بندی به دست آمده شامل حمایت‌های مالی پارک می‌شوند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در ارومیه، آغاز به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در استان، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز رشد در سه شهرستان خوی، میاندوآب و ماکو، پیگیری راه‌اندازی پردیس فناوری در شهرستان خوی را از جمله اقدامات مهم انجام شده در ماه‌‌های اخیر برشمرد.

انتهای پیام
captcha