ضرورت توجه ویژه به حضور جوانان در مساجد
کد خبر: 3990054
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

ضرورت توجه ویژه به حضور جوانان در مساجد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، توجه ویژه به حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را بسیار مهم خواند و یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان باعث می‌شود این نسل‌های آینده با مساجد بیشتر مأنوس شوند.

توجه ویژه به حضور جوانان و نوجوانان در مساجدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 20 مردادماه، در گردهمایی روحانیون و مبلغین تبریز، با اشاره به ویژگی‌های امام جماعت و مبلغ و تاکید بر حفظ آراستگی ظاهری، گفت: مدت اقامه نماز جماعت در مساجد برای رعایت حال ضعیفان نباید طولانی شوند.

 وی با تاکید بر اینکه امامان جماعت باید به گونه‌ای نماز را بخوانند که حال همه رعایت شود، اظهار کرد: امامان جماعت باید با حسن برخورد با نمازگزاران و اهالی محل رفتار کند، چون هر گونه حرکتی که آرامش مسجد و نمازگزاران را بر هم بزند باعث دوری مردم از مسجد می شود.

آل‌هاشم، اضافه کرد: امام جماعت مسجد باید درد نمازگزاران و جوانان مسجد را بداند، اینکه چرا جوانان در مساجد جمع نمی‌شوند باید پاسخگوی جوانان بود و باید توجه داشت که موفقیت مسجد بسته به حضور امام جماعت موفق است.

امام جمعه تبریز، یادآور شد: امام جماعت در عین صفا و صمیمیت و همدلی، باید در تحولات و تصمیمات مسجد نقش داشته باشد، پس می‌توان گفت امام جماعتی در مسجد موفق است که در حوزه فردی پاکیزه خوی باشد.

وی تبیین اهداف انقلاب اسلامی را از وظایف روحانیون و مبلغین دانست و گفت: روحانیون و مبلغین باید علاوه بر اهداف انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را تبیین کنند.

آل‌هاشم توجه ویژه به حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را بسیار مهم خواند و یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان باعث می شود این نسل‌های آینده با مساجد بیشتر مانوس شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ایام ماه محرم را فرصت تبلیغی بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کرد و نه تنها در ماه محرم بلکه در تمامی ایام سال برای ایجاد و تشکیل یک مسجد جامع الاطراف تلاش کنید و این ممکن نیست جز اینکه یک امام جماعت جامع الشرایط انتخاب شود.

انتهای پیام
captcha