یادی از شهید علیرضا افشار و دیگر خبرنگاران پرواز c130
کد خبر: 3989301
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

یادی از شهید علیرضا افشار و دیگر خبرنگاران پرواز c130

در روزهایی که بیش از پیش از فعالیت خبرنگاران گفته می‌شود، خوب است یاد خبرنگاران حادثه‌دیده سال 1384 در پرواز C130 را گرامی بداریم.

رحمت الله سلمان ماهینی

به گزارش ایکنا، روز خبرنگار، روزی که بیش از سایر ایام سال از اصحاب رسانه و اهل قلم یاد می‌شود و شاید تنها روزی باشد که از معضلات و مشکلات این راه برای پیگیری مطالبات مردم تا رسیدن به پاسخ مطلوب سخن به میان می‌آید و کم نیستند خبرنگارانی که جان خود را در این راه از دست داده‌اند.

یکی از شهیدان این عرصه، خبرنگار شهید علیرضا افشار است. فردی که فعالیت رسانه‌ای خود را با علاقه‌مندی از باشگاه خبرنگاران آغاز کرد و سپس وارد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و همکاری‌اش را با شبکه خبر ادامه داد و در پانزدهم آذرماه 1384 همراه با 68 نفر از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان در پرواز ناموفق C130 به شهادت رسید.

رحمت‌الله ماهینی از بازنشستگان نیروی هوایی که هم‌اکنون مسئول روابط عمومی مؤسسه کشوری مهد قرآن است، از نزدیک با علیرضا افشار آشنا بود و درباره این شهید اظهار کرد: او به دنبال ایده‌های تازه و خلاقانه بود و در نهایت ادب و متانت تا رسیدن به نتیجه تلاش می‌کرد.

شهید علیرضا افشار

*تصویر مربوط به سال 1383 رزمایش عاشقان ولایت در خوزستان / از راست سرتیپ شهید عباس واعظی؛ معاون وقت روابط عمومی ارتش، شهید علیرضا افشار، سرهنگ رحمت الله سلمان ماهینی، نشسته، سرتیپ خلبان کریم قوامی، فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش*

ماهینی با اشاره به آشنایی با روحیه جستجوگری محمود ایل‌بیگی، یکی دیگر از خبرنگاران شهید در سقوط هواپیمای c130 افزود: پدر علیرضا افشار، 16 سال، سعی کرد تا پسرش را بیش از پیش به دیگران معرفی کند و در فراق تنها پسرش و به منظور ترویج فرهنگ ایثار با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های دائمی و مؤسسه فرهنگی ـ هنری و دارالقرآن به نام این شهید، نام فرزندش را زنده نگه داشت.

این فعال قرآنی در پایان به ارواح تمامی شهدا به ویژه خبرنگاران شهید در این حادثه درود فرستاد.

یادآور می‌شود، در حادثه سقوط هواپیمای سی 130، ده‌ها تن از فوت‌شدگان، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های کشور بودند. درد و رنج ناشی از این حادثه بزرگان عرصه خبر، رسانه و کارکنان رسانه‌ای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی سبب شد تا مجامع بین‌المللی این رخداد را بدترین حادثه سال لقب دهند. در ذیل اسامی برخی از شهدای اصحاب رسانه سانحه C130 را مرور می‌کنیم:

شبکه خبر؛ علیرضا افشار، جواد فراهانی، حسین عرب‌احمدی، خداعفو عبدیانی، مهدی اناری، مهدی همتی، حسن حیدری و سیدمحمد طاووس شیرازی

کارکنان واحد مرکزی خبر؛ داریوش شاهینی، محمود توران پشتی، مجید عسکری، ابراهیم بقائی، سیدیحیی مهدوی و محمود ایل‌بیگی

گروه اجتماعی شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ محمدرضا شادروح، حمیدرضا خیرخواه، علیزاده، حسن نجفی، رمامی، تاجیک، سیدهادی حسینی، جلیل حیدری‌زاده

روزنامه کیهان؛ کاظم‌نژاد

خبرگزاری فارس؛ صادق نیلی و علیرضا برادران نجار

ایسنا؛ اسماعیل عمرانی، حسن قریب

روزنامه همشهری؛ احمد کربلایی

خبرگزاری ایرنا؛ مهدی میرافضلی و سپهدار ساجدی

صدای جمهوری اسلامی ایران؛ مسعود جان‌نثاری و امیر صحرایی

مرکز مستندسازی معاونت سیما؛ بابک غیاثوند، میرزایی و فریس آب

انتهای پیام
captcha