آغاز جشنواره ملی «ندای فطرت»
کد خبر: 3988886
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

آغاز جشنواره ملی «ندای فطرت»

بنیاد علمی، فرهنگی ندای فطرت در راستای آشنایی عموم با آثار استاد مطهری(ره) و شناسایی فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری اقدام به برگزاری جشنواره ملی «ندای فطرت» کرده است.

آغاز جشنواره ملی «ندای فطرت»به گزارش ایکنا، مطهر پارسا، مدیر بخش مسابقات و جشنواره‌های بنیاد علمی-فرهنگی استاد مطهری(ره) گفت: در راستای توسعه و ترویج آثار گرانقدر استاد مطهری(ره) و همچنین، شناسایی فعالان عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی اقدام به برگزاری جشنواره ملی «ندای فطرت» در فضای مجازی و در بستر اپلیکیشن استاد مطهری کرده‌ایم.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و هنری برگزار شده و با محوریت آثار استاد شهید مطهری تا روز 23 آبان‌ سال جاری نیز ادامه دارد. این جشنواره در قسمت‌های مختلف ویژه عموم، دانش‌آموزان و فرهنگیان، دانشگاهیان، بانوان و مبلّغان برگزار می‌شود.

پارسا بیان کرد: در بخش عمومی شرکت‌کنندگان می‌توانند در مسابقه کتابخوانی، انتخاب یک جمله برتر از آثار استاد با موضوع امامت و رهبری، معرفی کتاب در قالب صوت شرکت کنند. همچنین، می‌توانند سؤال به‌روزی را از استاد مطرح کنند و پاسخش را از کتب استاد بیایند. ساخت کلیپ و طراحی پوستر با محوریت آثار استاد از بخش‌های دیگر جشنواره است.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار می‌شود، معلمان، کارکنان آموزش و پرورش و همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر شرکت در بخش‌های عمومی، در بخش‌های کتابخوانی، ویدئوکست و پادکست نیز شرکت کنند تا علاوه بر شرکت در قرعه‌کشی ماهانه جشنواره، از امتیازات آموزش و پرورش نیز برخوردار شوند.

مدیر بخش مسابقات و جشنواره‌های بنیاد علمی، فرهنگی استاد مطهری(ره) افزود: بخش ویژه دانشگاهیان که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برگزار می‌شود، شامل بخش‌های علمی مانند مقاله‌نویسی و نقد و بررسی آثار استاد، و بخش هنری مانند خوشنویسی و عکاسی، شعر و داستان‌نویسی و همچنین، ایده‌پردازی جهت ترویج آثار استاد مطهری(ره) است.

پارسا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دو بخش دیگر شامل ویژه مبلّغان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بانوان با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان کشور به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: جوایز ویژه‌ای نیز برای شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است که شامل سه جایزه پنج میلیون تومانی برای سه نفر اول و هفت جایزه سه میلیون تومانی برای نفرات چهارم تا دهم است. همچنین، به سه نفر برتر هر بخش در هر ماه نیز جوایز نقدی تقدیم و به قید قرعه نیز هر ماه به 40 نفر از شرکت‌کنندگان جایزه نقدی 500 هزار تومانی اعطا می‌شود که البته افرادی که از امتیاز بیشتری برخودار باشند، احتمال دریافت جایزه بیشتری در قرعه‌کشی خواهد داشت.

پارسا اظهار کرد: جشنواره ندای فطرت در بستر اپلیکیشن استاد مطهری(ره) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این اپلیکیشن یا به سایت بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری(ره) مراجعه کنند و یا عدد 1 را به شماره 1000404404 ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha