رسیدن به‌ شغل پایدار مهمترین دستاورد مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم است
کد خبر: 3986815
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

رسیدن به‌ شغل پایدار مهمترین دستاورد مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم است

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم گفت: امکان رسیدن به‌ درآمد و شغل پایدار با تحصیل در این دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای شاخص این مرکز است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاد‌دانشگاهی قم، محمد رستمی، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم طی گفت‌وگویی در تبیین مهم‌ترین دستاوردهای این مرکز، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی مظهر امیدآفرینی در جامعه است و مسیر فعالیت‌های خود را در جهت رفع نیازهای کشور با خوداتکایی و ایجاد امیدآفرینی در جامعه طی کرده است.

وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم نیز در راستای همین هدف و همچنین ماهیت دانشگاه علمی و کاربردی از دو بخش علمی و کاربردی تمام توان خود را به‌کار گرفته است تا حس امید به آینده را در بین دانشجویان خود ایجاد کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم افزود: امکان رسیدن به‌ درآمد و شغل پایدار با تحصیل در این دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای شاخص این مرکز است، این مهم با وارد شدن این مرکز به‌فعالیت‌های اجتماعی، بازار کار و ارتباط مستمر با صنعت مرتبط به‌دست آمده است.  

رستمی یادآور شد: هم‌اکنون این مرکز با حدود ۲۰ مجموعه تفاهم‌نامه معرفی نیروی تکنسین و تخصصی امضا کرده است و سه طرح استانی را در دستور کار خود دارد که از ظرفیت استادان و دانشجویان در این بخش‌ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های تکمیلی در قالب تک پودمان و تک درس نیز در راستای توانمندسازی دانشجویان برگزار می‌شود.  

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی قم همچنین گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه طراحی و بسته‌بندی نیز از ظرفیت‌هایی است که این مرکز برای امیدآفرینی در بین دانشجویان خود ایجاد کرده است که دو هسته نوآور متشکل از دو تیم دانشجویی در دانشگاه علمی کاربردی هم‌اکنون در این مرکز مستقر هستند.  

وی افزود: در حال حاضر این نهاد با دانشگاه‌های قم، آزاد اسلامی، صدا و سیما و پردیس فارابی دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد که قرار است از ظرفیت‌های طرفین در جهت بهبود ظرفیت‌ها استفاده شود.  

رستمی بیان کرد: تعامل با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز در برنامه‌های این مرکز قرار گرفته، که نمونه آن همکاری در راه‌اندازی پویش قربان تا غدیر است که با همکاری شهرداری قم با استفاده از ظرفیت دانشجویی شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha