مددجویان کمیته امداد قم ۱۱۲ میلیارد ریال وام ودیعه دریافت کردند
کد خبر: 3985338
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

مددجویان کمیته امداد قم ۱۱۲ میلیارد ریال وام ودیعه دریافت کردند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون مددجویان کمیته امداد قم بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال وام ودیعه و کمک‌هزینه اجاره مسکن گرفتند.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قم، محمدابراهیم نعیمی مسکن را از ضروری‌های هر خانواده برای زندگی عنوان و اظهار کرد: رویکرد این نهاد در گذشته ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت بود ولی با توجه به‌افزایش چند برابری قیمت مسکن در سال‌های اخیر و کمبود اعتبارهای دولتی، قدرت ساخت یا خرید مسکن وجود ندارد و این نهاد فعلا توان پرداخت بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستاجر را دارد.

وی با اشاره به‌اینکه در سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال وام و کمک‌هزینه رهن و اجاره به ۲ هزار و ۷۱۰ خانوار مستاجر تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت ‌شده‌است، افزود: این رقم از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال رسیده است.

وی بابیان اینکه این نهاد بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستاجر را به‌صورت ماهیانه و بلاعوض به‌خانوارهای تحت حمایت متقاضی پرداخت می‌کند، بیان کرد: ۱۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال از این مقدار تسهیلات ودیعه مسکن و بیش از سه میلیارد ریال نیز کمک ‌هزینه پرداختی به‌مددجویان بابت اجاره منزلشان بوده‌است.

نعیمی با اشاره به‌اینکه وام ودیعه مسکن، ۱۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال پیش‌بینی‌ شده‌است، تصریح کرد: این تسهیلات پس از بررسی و احراز صلاحیت و شرایط لازم فقط به‌مددجویان مستاجر تعلق می‌گیرد.

جمعیت مددجویی کمیته امداد امام قم حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار تَن است.

انتهای پیام
captcha