همیشه مشکل، بودجه نیست / جوانان و افراد توانمند به کارگرفته شوند
کد خبر: 3984796
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

همیشه مشکل، بودجه نیست / جوانان و افراد توانمند به کارگرفته شوند

امام جمعه ملاثانی همیشه مشکل از پول و بودجه نیست؛ مشکل اساسی عدم به کارگیری جوانان و افراد توانمند است. هرگاه به افراد اجازه داده نشود تا با حداکثر اثربخشی به فعالیت بپردازند، آنان عزت نفس خود را در معرض تهدید می‌بینند و در این صورت میزان اضطراب، بیماری و غیبت از کار، افزایش یافته و انگیزش و در نهایت بهره وری آنان کاهش می‌یابد.

همیشه مشکل، بودجه نیست / جوانان و افراد توانمند به کارگرفته شوند

حجت‌الاسلام سید حسین مشعلی، امام جمعه ملاثانی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرصتی برای خدمت به خلق است، گفت: رئیس جمهور منتخب باید با انتخاب شدنش این فرصت را برای خدمت به اسلام، نظام و مردم بدست بیاورد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، خدمت به مردم را هدیه الهی می‌داند، افزود: محسوس‌ترین‌ هدیه‌ مسئولان‌ به‌ مردم، آن‌ است‌ که‌ با منش‌ و گفتار خود، امید و نشاط و آرامش‌ را بر فضای‌ عمومی‌ کشور حاکم‌ سازند و گفتارها خود را همچون‌ الگویی‌ از رفتار سیاسی‌ سالم‌ و سرشار از سماحت‌ و تحمل‌ و انصاف‌، تنظیم‌ کنند.

امام جمعه ملاثانی، انتخابات را مظهر اراده و حاکمیت مردم توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود با روی کار آمدن دولت جدید، گشایشی در زندگی مردم ایجاد شود و شاهد رونق و پیشرفت کشور جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی ادامه داد: کار درست و اساسی این است که ظرفیت‌های کشور به خوبی شناخته شود؛ این کار، امیدآفرینی واقعی است. در این کار می‌توان از ائمه جمعه در شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی و مانند این‌ها کمک گرفت.

مشعلی با انتقاد از برخی مسئولان به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت مناطق و شهرستان‌ها و استان‌های کشور تصریح کرد: همیشه مشکل از پول و بودجه نیست؛ مشکل اساسی عدم به کارگیری جوانان و افراد توانمند است. هرگاه به افراد اجازه داده نشود تا با حداکثر اثربخشی به فعالیت بپردازند، آنان عزت نفس خود را در معرض تهدید می‌بینند و در این صورت میزان اضطراب، بیماری و غیبت از کار، افزایش یافته و انگیزش و در نهایت بهره وری آنان کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: کارکنان توانمند به سازمان و خودشان نفع می‌رسانند. در سازمان توانمند، کارکنان با احساس هیجان و مالکیت، بهترین ابداعات و افکار خود را پیاده می سازند، علاوه بر این با احساس مسئولیت کار می‌کنند و منافع سازمان را بر منافع خود ترجیح می‌دهند، بنابراین مسئولان باید کاری کنند که این انگیزه و توانایی در میان جوانان حفظ شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این دولت بر حلقه مفقوده و ضعف همیشگی دولت‌های پیشین دست گذاشته است و هر شهر و شهرستانی را شناسایی می‌کند و ظرفیت‌های انسانی را مطالعه و شناسایی می‌کند؛ اما در مقام اجرا به آن عمل نمی‌کنند.

وی منطقه ملاثانی را قطب چهارم کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: این منطقه زمین‌های حاصلخیز دارد، در حاشیه کارون است که می‌شود محصولات متنوعی از آن برداشت کرد؛ قطب دوم تولید گندم در استان است؛ این یک ظرفیت است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

این امام جمعه تصریح کرد: متاسفانه برخی دولت‌ها از اساس به این ظرفیت نگاه نکردند و به کشاورزان اهمیتی ندادند و حمایت نکردند؛ در تنظیم نهاده‌های کشاورزی و سایر موارد به خوبی نپرداختند، اما اکنون ما در حال معرفی این ظرفیت‌ها به دولت جدید هستیم و امیدواریم این موضوع به خوبی تحقق یابد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری فراوان منطقه ملاثانی گفت: این منطقه، مرکز تمدن‌های ایرانی بوده است؛ جنگل‌ها و رودخانه‌های طبیعی دیدنی زیادی برای گردشگران دارد، می توان از این ظرفیت و پتانسیل برای پیشرفت منطقه و کشور به خوبی بهره گرفت.

مشعلی ابراز امیدواری کرد: حرکت خدا پسندانه‌ای که مردم انجام دادند و حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند، حمایت خداوند متعال را هم در پی داشته باشد، امیدواریم تأثیرات بسیار مثبتی در کشور داشته باشد.

انتهای پیام
captcha