رقابت 600 زنجانی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3982922
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

رقابت 600 زنجانی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت‌ نام 600 نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خبر داد و گفت: در این مرحله از مسابقات در همه رشته‌ها و از همه شهرستان‌ها شرکت‌کننده داشتیم و انتظار می‌رفت افراد بیشتری در این رقابت‌ها شرکت کنند.

رقابت 600 زنجانی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقافبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شب گذشته، 18 تیرماه در آئین اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: ‌زنجان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توانیم آن را به‌عنوان محور فعالیت‌های قرآنی در کشور معرفی کنیم.

وی بیان کرد: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت فعالیت‌های قرآنی و حمایت از فعالان قرآنی است و ما هم تلاش داریم به این وظیفه خود در استان‌ها عمل کنیم. برنامه سالانه این اداره‌کل تدوین شده است و برای برنامه‌های قرآنی سال 1400 حدود 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتیم؛ این در حالی است که درآمد موقوفات قرآنی استان کمتر از سه میلیون تومان است و اعتبارات مورد نیاز از محل‌های دیگر از جمله خیرات و مبرات تأمین می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان قرآنی را یکی از برنامه‌های این اداره خواند و گفت: هدف از برگزاری نشست‌ها این است که همه برنامه‌های قرآنی با همفکری فعالان این عرصه انجام شود و از تجربیات نخبگان و اساتید و سایر گروه‌ها استفاده کنیم.

کرمی در مورد برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: در این دوره از مسابقات 600 نفر در سطح استان ثبت‌ نام کردند. البته با اطلاع‌رسانی گسترده و همکاری اصحاب رسانه توقع داشتیم تعداد بیشتری در رقابت شرکت کنند ولی باید در نظر داشت مسابقات قرآن اوقاف تخصصی بوده و افراد زیر 18 سال اجازه ثبت‌ نام ندارند و این گروه از طریق آموزش و پرورش ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در همه رشته‌ها و از همه شهرستان‌ها شرکت‌کننده در این مسابقات داشتیم، یادآور شد: چندی پیش دوره ارتقای داوران برگزار شد تا در رقابت‌ها از داوران بومی استفاده شود اما با توجه به اینکه برخی موفق به کسب امتیاز لازم نشدند، مجبور به استفاده از داروان استان‌های همجوار شدیم.

کرمی تعداد شرکت‌کنندگان از شهرستان زنجان را 201 نفر برشمرد و افزود: 113 نفر خانم و 54 نفر از اینها آقا هستند و برنامه‌ها در سه روز متوالی با نظم و دقت در سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان برگزار شد. برای تقویت فعالیت‌های قرآنی باید هم‌افزایی و هماهنگی در بین دستگاه‌های متولی و قاریان، اساتید و سایر فعالان این عرصه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دو هزار و 800 موقوفه دارد که اغلب آن‌ها با نیت تعزیه‌داری وقف شده است، یادآور شد: موضوعاتی همچون فقرزدایی، کمک به تأمین جهیزیه، بخش‌های اجتماعی و اقتصادی نیز از نیازهای اساسی به‌شمار می‌رود که لازم است وقف در این بخش‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha