۱۸۵ زندانی خراسان‌جنوبی؛ مشمول عفو رهبری / زندان را اولین مجازات نبینیم
کد خبر: 3982472
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

۱۸۵ زندانی خراسان‌جنوبی؛ مشمول عفو رهبری / زندان را اولین مجازات نبینیم

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون 185 نفر مشمول عفو و یا تخفیف مجازات مقام رهبری قرار گرفتند، گفت: در روایات دینی و فتواهای علما، زندان به عنوان مجازات پررنگ و اولین جزا مطرح نشده است که باید در جامعه اسلامی این فرهنگ نهادینه شود.

185 زندانی خراسان‌جنوبی؛ مشمول عفو رهبری / زندان را به عنوان اولین مجازات نبینیمحجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در بررسی‌های ماه‌های اخیر به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از زندانیان استان می‌توانند مشمول عفو رهبری شوند چراکه باتوجه به رفتار و کردارشان در زندان علائمی را دریافت کردیم که می‌توانست آنان را مورد عفو قرار دهد.

وی افزود: حدود 250 نفر در طرح پایش زندانیان که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در زندان‌های استان انجام شد شناسایی شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: پرونده‌های آنان را در کمیسیون عفو استان مطرح کردیم و پیشنهاد عفو برای آنان به کمیسیون مرکزی قوه قضائیه ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت.

حمیدی با بیان اینکه تاکنون 185 نفر مشمول عفو و یا تخفیف مجازات مقام رهبری قرار گرفتند، تصریح کرد: حدود نیمی از این افراد از زندان آزاد شده و نیم دیگر این افراد مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند که در آینده زمینه آزادی این افراد نیز فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی امری به عنوان زندان وجود ندارد، تصریح کرد: در روایات دینی و فتواهای علما، زندان به عنوان مجازات پررنگ مطرح نشده است.

رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش ما بر خالی کردن زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت است، اظهار کرد: نوجوان بزهکار زیبنده نظان اسلامی نیست و اکنون با تلاش‌های انجام شده کانون اصلاح و تربیت مددجو ندارد؛ اما خالی کردن این بند مهم نیست مهم خالی ماندن آن و دوری نوجوانان از آسیب‌هاست که این امر نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه است.

انتهای پیام
captcha