استان یزد میزبان جشنواره «تئاتر فجر» می‌شود
کد خبر: 3981991
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

استان یزد میزبان جشنواره «تئاتر فجر» می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به بررسی وزارت ارشاد برای برگزاری بخشی از جشنواره تئاتر فجر در این استان گفت: یزد آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر را دارد.

استان یزد میزبان جشنواره «تئاتر فجر» می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، 13 تیر در دیدار با مدیران دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد اظهار کرد: اینکه بخشی یا تمام جشنواره تئاتر فجر در استان یزد برگزار شود، اقدام خوبی است و تمایل داریم یزدی که به عنوان فرهنگ و علم شناخته می‌شود در این زمینه‌ها پیشتاز باشد لذا اگر بخواهیم اقدام فرهنگی و اجتماعی انجام داده و پیامی برای جامعه داشته باشیم، قطعاً پیشران این حرکت همین جشنواره‌ها هستند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: یزد با توجه به اینکه برند جهانی دارد و شاخص‌ها و برندهای آن در حوزه‌های گردشگری و فرهنگ کاملاً روشن و شفاف است، برگزاری این جشنواره در استان یزد را می‌توان یک بهره‌برداری دوگانه دانست که از یک سو وزارت هرچه بهتر برگزاری این جشنواره را دارد، در استان یزد این ظرفیت و توانمندی وجود دارد و همکاری مسئولان در این حوزه به بالاترین حد ممکن دیده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: از بُعد دیگر، استان یزد هم با توجه به سبقه فرهنگی که دارد می‌تواند از این جشنواره بهره کافی برده و بتوانیم در پایان این جشنواره یک کار خوب و ارزشمندی انجام شود و مردم بهترین بهره برداری را از این موضوع داشته باشند.

قادر آشنا، مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: استان‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی در حوزه تئاتر دارند که ما بر اساس این توانمندی‌ها، بخش‌هایی از جشنواره‌های تئاتر ملی را به آنها واگذار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این واگذاری بدون مطالعه و بررسی انجام نمی‌شود ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یک جشنواره با اعتبار بسیار بالا است و جزء معدود رویدادهای تئاتری است که در سطح جهان شناخته شده است.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: درخواست برگزاری بخشی از این جشنواره از سوی یزد مطرح شد و یزد به عنوان نخستین استانی که بخشی از این جشنواره در آن برگزار می‌شود انتخاب شد.

آشنا تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در زمان تغییر دولت، انجام چنین واگذاری در یک جشنواره با این سطح قوی نیازمند بررسی‌های دقیق است که این جشنواره با تغییر مدیریت‌ها با مشکل مواجه نشود.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این نشست اظهار کرد: هنرهای نمایشی یکی از تأثیرگذارترین عرصه‌های هنری به حساب می‌آید و به نوعی می‌توان گفت وضعیت فرهنگ و هنر را عمدتاً با جایگاه هنر تئاتر در کشور و استانها می سنجند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری چندین جشنواره تئاتر در استان یزد خبر داد و ادامه داد: هنرمندان بسیار خوبی در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و آثار در سطح بسیار بالایی به جشنواره ارائه می‌شود.

جوادیان‌زاده از تکمیل زیرساخت‌های هنری استان از جمله هنرهای نمایشی خبر داد و گفت: با توجه به این شرایط با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال بخشی از جشنواره تئاتر فجر را برای اولین بار در استان یزد برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha