زمان و نحوه برگزاری دوره «اسلام ناب طلبگی» اعلام شد
کد خبر: 3981629
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
طی سال جاری؛

زمان و نحوه برگزاری دوره «اسلام ناب طلبگی» اعلام شد

زمان و نحوه برگزاری دوره «اسلام ناب طلبگی» در سال جاری از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اعلام شد.

زمان و نحوه برگزاری دوره «اسلام ناب طلبگی» اعلام شدبه گزارش ایکنا، دوره معرفتی ـ تشکیلاتی «اسلام ناب طلبگی» که با هدف «آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی» ویژه آقایان طلاب از سال 97 تاکنون در حال برگزاری است. امسال به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در اثر بیماری کرونا و به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت مجزا از دوره دانشجویی و با ظرفیت محدود در روزهای یکم تا 13 مرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

این دوره که با حمایت و همکاری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، سعی دارد تا ضمن ارائه و ایجاد یک نظام فکری منسجم منطبق با اندیشه امامین انقلاب برای مخاطب، امتدادهای عملی و اجتماعی این اندیشه را نیز با توجه به هویت طلبه عصر انقلاب تبیین کند تا طلاب گرامی امتدادات اجتماعی این نظام اندیشه را نیز درک کنند.

همچنین، این دوره ویژه آقایان طلاب بوده و در اردوگاه سیدالشهدا(ع) شهر آبعلی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره می‌توانند تا روز 20 تیرماه جاری به پایگاه اینترنتی اسلام ناب به نشانی eslamenaab.ir مراجعه کنند.

هدف از برگزاری دوره‌ی اسلام‌ ناب، ارائه‌ محتوای اسلام‌ ناب محمدی(ص) که در فضای امروز، مساوق مکتب امام خمینی(ره) است به صورت یک بسته‌ جامع معرفتی و نظام‌واره‌ی آموزشی به مخاطبان است. این اصرار وجود دارد که این آموزش و ارائه‌ معارف در فضایی باشد که حال‌ و هوای فرهنگی محیط نیز مشحون از عناصر مکتب امام و اسلام‌ ناب باشد.

توضیح اینکه اولین نیاز طلبه جوان عصر انقلاب، آشنایی با کلیتی به نام اسلام پویا، در قالب یک چهره‌ منسجم و نظام‌مند است. طلبه نسل امروز پس از آشنایی با معارف عمیق حوزوی تشنه‌ آشنایی با چنین قرائتی از اسلام انقلابی است. تاکنون، اسلام را در این چهره (منسجم و نظام‌مند) به خوبی مشاهده نکرده و یا ناچیز و جسته‌وگریخته درباره‌ی آن نکاتی شنیده است.

نیاز دوم، پیوند این نسل از طلاب با منابع واقعی از فعل و تقریر اسلام یعنی سیره‌ی اسوه‌ها و رهبران این حرکت است. باید راه را برای ارتباط طلبه نسل جوان با این منابع هموار کرد. طلبه امروز باید بتواند در زمینه‌ خردورزی گام‌های وثیقی بردارد.

نیاز سوم نشان دادن نسبت واقعی دین با زندگی پررنگ و لعاب و پیچیده امروز است. ارتباطی که به گشودن گره‌های ذهن او بپردازد و عرصه‌های فعالیت و میدان عمل او را پوشش دهد. طلبه عصر انقلاب به شدت به دنبال اقدام است و می‌خواهد اسلام را در عرصه جهانی نشان دهد و در این مسیر به دنبال الگو گرفتن از رهبران اسلامی است.

نیاز چهارم که زیربنای تشکیل دوره‌ی اسلام ناب را شکل داده، آشنایی بیشتر طلاب نسل امروز با تفکرات رهبران انقلاب به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین ایدئولوگ‌های اسلام ناب در دوران معاصر (و نه صرفاً رهبران سیاسی جامعه) است. به طور خلاصه قصد بر این است تا اسلام معنویت، حماسه و عقلانیت را برای مخاطبی که چهار نیاز اصلی آشنایی با منظومه‌ اسلام، ارتباط با منابع آن، بهره‌مندی از پاسخ‌های معاصر آن و نهایتا آشنایی با نظام اندیشه‌ی رهبران انقلاب را دارد، تبیین شود.

انتهای پیام
captcha