قوانین خلق‌الساعه زمینه ایجاد فساد را فراهم می‌کند
کد خبر: 3980501
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

قوانین خلق‌الساعه زمینه ایجاد فساد را فراهم می‌کند

بازرس کل استان یزد گفت: قوانین و آیین‌نامه‌های خلق‌الساعه و بدون گذر از مراجع منقح می‌تواند به لحاظ ابهام و تعارض با قوانین قبلی تصویب شده به عنوان یکی از گلوگاه‌ها و ایجاد کننده فساد باشد.

راهکارهای مهم برای مبارزه با فساد اداریبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام اکبر طالبی، بازرس کل استان یزد، امروز، 7 تیر در نشست شورای اداری استان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه، با بیان اینکه، قانون، کارگزاران و مردم سه عنصر مهم ایجاد کننده یا جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی هستند اظهار کرد: قوانین و آیین‌نامه‌های خلق‌الساعه و بدون گذر از مراجع منقح می‌تواند به لحاظ ابهام و تعارض با قوانین قبلی تصویب شده به عنوان یکی از گلوگاه‌ها و ایجاد کننده فساد باشد.

وی با اشاره به سفارش امام علی(ع) به مالک‌اشتر که در آن ملاک‌های گزینش کارگزاران را بیان کردند گفت: کارگزاران باید در انتصاب و انتخاب افراد دقت نظر داشته و شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهند.

بازرس کل استان یزد، مردم را به عنوان تأثیرپذیرترین عنصر جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی دانست و بیان کرد: زمانی که در جامعه‌ای دو عنصر قبلی رواج پیدا کرد اخلاق و فرهنگ مردم و جامعه متلاشی و زیر و رو شده و سوء‌استفاده از بیت‌المال نیز به فرهنگ تبدیل می‌شود که اصلاح آن بسیار مشکل است.

طالبی افزود: اگر گلوگاه ایجاد فساد و تعداد آنها افزایش یابد مبارزه با فساد موفقیت آمیز نخواهد بود بنابراین باید از همان ابتدا گلوگاه را از بین برد و در خصوص شایسته‌سالاری در استان نیز سعی شده در همه دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

وی در پایان اظهار کرد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه‌های نظارتی و قضایی و اجرایی در استان در راستای برقراری سلامت اداری و مبازره با فساد وجود دارد که طبعاً این تعامل و همکاری بسیار پربرکت است.

انتهای پیام
captcha