مسئولان قضایی باید با مردم در تعامل باشند
کد خبر: 3979795
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

مسئولان قضایی باید با مردم در تعامل باشند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: همه مسئولان قضایی استان ملزم هستند مردم را پذیرش کرده و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

ارسالی امروز ا مسئولان قضایی باید با مردم در تعامل باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، دوم تیرماه، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر قوه‌ قضائیه در میاندوآب اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی بسیار سخت و سنگین است اما همکاران ما کار جهادی می‌کنند و علیرغم سختی‌ و مشقت‌های فراوان در خدمترسانی کم‌کاری نمی‌کنند.

وی افزود: اگر عشق به خدمت و عدالت و ایثار همکاران نباشد انجام کار ممکن نخواهد بود و از مردم درخواست داریم با همکاری و همراهی دستگاه قضایی از تشکیل پرونده‌های واهی و بیهوده جلوگیری کنیم تا قضات و کارکنان بتوانند به پرونده‌های مهم وقت کافی داشته باشند و آراء متقن و محکم صادر کنند.

عتباتی، بیان کرد: اگر پرونده بیهوده و واهی زیاد باشد، کثرت پرونده و کار موجب کاهش کیفیت خواهد شد و کاهش پرونده موجب افزایش اتقان آرا و تصمیمات درست می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دستگاه قضائی ارتباط مستقیم مردم با مسئولین بوده و همه مسئولان قضایی استان ملزم هستند مردم را پذیرش کرده و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند و شان و شرف مدیران را در خدمت‌رسانی به مردم می‌دانیم و در دسترس مردم بودن نمود خدمترسانی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: جرایم کم اهمیت و قابل گذشت می‌تواند به وسیله ریش‌سفیدان و معتمدان حل و فصل شده و بدون کینه و کدورت، مبدل به صلح و سازش شود.

وی گفت: از مردم باید در تمام امور حقوقی خود حتی در امر ازدواج فرزندان خود از ظرفیت مشاورین حقوقی و خانواده بهره ببرند تا بعدا با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام
captcha