طرح «من قرآن را دوست دارم» در استان فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3975959
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
از ابتدای تیرماه؛

طرح «من قرآن را دوست دارم» در استان فارس اجرا می‌شود

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس از آغاز طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» از ابتدای تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در استان فارس با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

محمدحسین اسلامی، مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از آغاز طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» از ابتدای تیرماه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: این طرح که یکی از طرح‌های مصوب شورای قرآن و عترت استان هم هست با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» با محوریت اعتاب مقدسه جهان اسلام در سراسر نقاط کشورمان اجرا می‌شود، افزود: در جلسه‌ هفته گذشته شورای قرآن و عترت استان فارس، مسئولان اجرایی این طرح از حرم مطهر امام رضا(ع) حضور داشته و توضیحاتی را پیرامون این طرح ارائه دادند.

اسلامی با تصریح اینكه متأسفانه طبق آماری كه به دست آمده بسیاری از افراد جامعه هنوز صحیح‌خوانی قرآن كریم را بلد نیستند، گفت: طرح «من قرآن را دوست دارم» به‌منظور آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم اجرا می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی و عترت فارس اظهار کرد: بحمد الهی در استان فارس هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد و به یاری خدا می‌توانیم این طرح را به خوبی در سطح استان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح به‌دو‌ صورت مجازی و حضوری به‌صورت محدود و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد، گفت: همچنین در این طرح یكسری مسابقات و اهدای جوایز هم پیش‌بینی شده است به‌طوری كه هر هفته ۱۴ هدیه ۱۰ میلیون تومانی برای این طرح پرداخت خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح پیش‌بینی آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم به بیش از یك میلیون نفر در سطح كشور در سال ۱۴۰۰ شده است كه البته در پایان دوره آموزشی هم آزمون از سوی سازمان اوقاف انجام می‌شود و به پذیرفته‌شدگان هم مدركی از سوی اوقاف اعطا می‌شود.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس با یادآوری اینكه در اجرای این طرح سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری هم در كنار اعتاب مقدسه جهان اسلام حضور دارند، گفت: مرحله اول طرح مذكور آموزش روخوانی و روان‌خوانی است و بعد از آن در مراحل بعد و طی سال‌های آتی به یاری خدا آموزش‌ها حول محور تجوید، بعد از آن تفسیر و تدبر و غیره پیش خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha