احداث مسجد؛ بیشترین نیت واقفان دورودی
کد خبر: 3975393
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

احداث مسجد؛ بیشترین نیت واقفان دورودی

رئیس اوقاف دورود با بیان اینکه اکثر وقف‌ها در این شهرستان با نیت وقف برای مسجد است و هیچ وقفی در حوزه قرآن نداریم، گفت: لازم است نیات واقفان با نیاز روز جامعه متناسب شود.

احداث مسجد؛ بیشترین نیت واقفان دورودی / نیات واقفان با نیاز روز جامعه متناسب شودحجت‌الاسلام علی ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به وجود ۱۴۱ موقوفه در شهرستان دورود، گفت: بیشتر موقوفه‌های این شهرستان با نیت وقف برای مسجد هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۴۱ موقوفه این شهرستان ۵ موقوفه منفعتی و ۱۳۶ موقوفه انتفاعی است، افزود: همچنين در شهرستان دورود ۳ مسجد با ۲۴ رقبه تجاری و ۲ موقوفه زراعی در روستای پهلوان كهل با ۳۴ زارع و يک رقبه به نام عالم‌شاهی با ۱۷ رقبه زراعی  موجود است كه در رقبه عالم‌شاهی با توجه به نيئت واقف نياز است تا اهالی اين روستا نسبت به اجرای درخواست وقف كننده تمكين نمايند تا محصول آنان دچار اشكال نشود.

ارکبان با بیان اینکه موقوفه آقاعباس یکی از قدیمی‎ترین موقوفه‌های این شهرستان است، ادامه داد: موقوفه آقاعباس در روستای پهلوان‌کهل این شهرستان وجود دارد و نیت این موقوفه روضه‌خوانی و اطعام فقراست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود با اشاره به اندک بودن وقف در اين شهرستان و اینکه اکثر وقف‌ها در این شهرستان با نیت وقف برای مسجد است و هیچ وقفی در حوزه قرآن نداریم، گفت: لازم است نیت واقفان در این شهرستان به سمت کمک به نیازمندان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معلولان، اطعام نیازمندان، كمک به زوجين بی‌بضاعت، كمک هزينه دارویی و كمک به درمان بیماران بی‎بضاعت سوق داده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار داشتن شهرستان دورود در مسیر ترانزیتی به سمت جاده‌های عتبات عالیات عراق و آستان قدس رضوی نیاز است در زمینه وقف برای موکب‎های اربعین و موکب آستان قدس رضوی و همچنین وقف در حوزه اعزام مبلغ و ترویج فرهنگ دینی فرهنگ‌سازی شود.

ارکبان با بیان اینکه مردم برای شناسایی موقوفات مجهول که در شهرستان دورود وجود دارد با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری کنند تا بتوانیم به نیات واقفین این موقوفات عمل کنیم، به شعار امسال با عنوان  «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اشاره و اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه در زمینه تحقق شعار سال در حوزه اشتغال می‌تواند نقش‎آفرین باشد که در این راستا اوقاف دورود در موقوفاتی که شرایط لازم برای ایجاد اشتغال در حوزه دامپروری، کشاورزی، شیلات، انرژی خورشیدی و گلخانه‌ای را داشته باشند، ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha