مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم دانش‌پژوه می‌پدیرد
کد خبر: 3974053
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
حجت‌الاسلام ملکی خبر داد:

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم دانش‌پژوه می‌پدیرد

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم از پذیرش دانش‌پژوه از سوی این مرکز که تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فعالیت دارد، خبر داد.

ارسال/// مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم دانش‌پژوه می‌پدیردحجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صادقی، معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا، از پذیرش دانش‌پژوه از سوی این مرکز که تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فعالیت دارد، خبر داد.

وی افزود: این دوره از پذیرش، دوره سی و دوم است و تفاوت آن با دوره‌های قبل این است که بر اساس درختواره و نظام آموزش جدید حوزه علمیه است لذا امسال فقط یک گرایش در سطح سه و چهار اعلام شد و در آینده گرایشات دیگر هم اعلام می‌شود. 

صادقی با بیان اینکه استقبال خوبی را شاهد هستیم و در باقیمانده فرصت هم شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: برای سطح سه حدود 40 نفر در دو کلاس و در سطح چهار حدود ده نفر در این دوره پذیرش خواهند شد؛ همچنین تاکنون بالغ بر 1650 نفر فارغ‌التحصیل داشته‌ایم که تعدادی از آنها در مدیریت‌های مختلف یا در کسوت استادی و پژوهشگر در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی مشغول خدمتگزاری هستند.

وی بیان کرد: این مرکز برای سال تحصيلی  1400_ 1401 در مقطع سطح سه در رشته تفسیر با گرایش موضوعی و سطح چهار رشته تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق، قرآن پژوه می‌پذيرد.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر بیان کرد: زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون این مرکز از 28 اردیبهشت ماه تا 21 خردادماه و زمان آزمون هم، روز پنجشنبه سوم تیرماه از ساعت 9 صبح است؛ همچنین مواد امتحانات اختصاصی با ضريب دو محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سؤالات آزمون به صورت تشريحی است، تصریح کرد: كارت ورود به جلسه امتحان در روزهای اول و دوم تیرماه امسال از ساعت 15 تا 19 توزيع می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر همچنین دریافت کارت به نشانی ميدان معلم، معلم شرقی، مدرسه علمیه امام كاظم(ع) طبقه اول مراجعه کنند و یا با شماره 37740802 داخلی 17 تماس بگیرند.

صادقی با اشاره به منابع آزمون سطح چهار، گفت: منابع عمومی و اختصاصی آزمون شامل؛ 1. مكاسب ( از اول بيع تا بیع فضولی)؛ تفسیر(مجمع‌البیان و الميزان؛ سوره‌های يس و فاطر)؛ 2. اصول: کفایه جلد اول؛ 3. ادبيات: تفسير جوامع الجامع و كشاف؛ سوره توبه (اعراب و ترجمه)  و علوم قرآن است.

وی بیان کرد: تلخیص التمهید آيت‌الله معرفت و البيان آيت‌الله خویی همچنین علوم حديث از کتاب الحديث النبوی آيت‌الله سبحانی از اول تا صفحه 260 از دیگر منابع آزمون است.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر اظهار کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع از شرایط پذیرش، شیوه ثبت نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به نشانی www.paziresh.ismc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha