اعلام برنامه‌های سالروز 3 خرداد در فارس / 23 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود
کد خبر: 3973165
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

اعلام برنامه‌های سالروز 3 خرداد در فارس / 23 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در تشریح برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از رونمایی 23 عنوان كتاب دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید كوشكی جهرمی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 2 خردادماه در جمع خبرنگاران به فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره كرد و گفت: امسال به دلیل شرایط شیوع كرونا و به‌منظور همراهی با كادر درمان و مدافعان سلامت عمده برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر را در بستر فضای مجازی برگزار خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه برخی از برنامه‌ها نیز با رعایت پروتكل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری اجرا خواهند شد، برگزاری مراسم بزرگداشتی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و رزمندگان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز 3 خردادماه با سخنرانی سردار محمدجعفر اسدی، فرمانده لشكر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس و یكی از فرماندهان حاضر در عملیات بیت‌المقدس برشمرد.

كوشكی جهرمی همچنین غبارروبی قبور مطهر شهدای عملیات بیت‌المقدس و برگزاری جشن ویژه سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در محوطه باز مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس با رعایت فاصله اجتماعی را نیز از دیگر برنامه‌های این روز اعلام كرد.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از رونمایی 23 عنوان كتاب دفاع مقدس شامل 3 عنوان با موضوع تاریخ شفاهی و 20 عنوان در موضوعات دیگر به‌مناسبت این ایام خبر داد و گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و رزمندگان، اجرای برنامه فاتحان خرمشهر با محوریت سركشی و عرض ادب به ساحت مقدس خانواده‌های شهدا نیز از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

وی با بیان اینكه پوشش محیطی و مناسب از تمثال شهدای عزیز فتح خرمشهر در سراسر استان با محوریت همه دستگاه‌های متولی در این ایام نصب خواهد شد، گفت: با توجه به نقش گسترده ارتش و سپاه و بسیج و جهاد و دیگر نیروهای مردمی و دولتی در آزادسازی خرمشهر و برای استفاده حداکثری مردم از این برنامه‌ها سه شب برنامه زنده تلویزیونی که از امشب (دوم خردادماه) از شبکه استانی پخش می‌شود.

کوشکی جهرمی تصریح كرد: تهیه بسته محتوایی برای ائمه جمعه و جماعات استان در مکا‌ن‌هایی که به لحاظ بهداشتی و سلامت امکان حضور مردم در مساجد و حسینیه‌ها وجود دارد، برنامه‌ریزی شده تا بتوانند جهت تبیین دستاوردهای فتح خرمشهر اقدام‌ کنند.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: با توجه به ایجاد شبهات و نیاز روز جوانان به رفع این موارد جلسه پرسش و پاسخ از طریق پورتال، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و سایر اپلیکیشن‌های موجود برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: هر چند که معتقدیم هیچ چیزی جای تاثیر چهره به چهره را نمی‌گیرد اما با توجه به شرایط موجود برای تولید و انتقال بهتر مطالب در حوزه دفاع مقدس تولید انیمیشن و موشن گرافی و کلیپ توسط همه دستگاه‌های متولی تولید و منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha