آغاز به‌كار چهاردهمین جشنواره ملی آموزش پزشكی در شیراز
کد خبر: 3972563
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

آغاز به‌كار چهاردهمین جشنواره ملی آموزش پزشكی در شیراز

بیست و دومین همایش کشوری آموزش پزشکی، چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و سومین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزشی به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری وزارت بهداشت آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مراسم افتتاحیه بیست و دومین همایش کشوری آموزش پزشکی، چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و سومین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزشی امروز، 29 اردیبهشت‌ماه به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری وزارت بهداشت برگزار شد.

جواد كجوری، مدیر مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه گفت: این همایش بیست و نهم تا سی و یکم اردیبهشت سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این همایش از سال گذشته با توجه به شیوع کرونا در کشور به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز با یک نوآوری بسیار خوب و راه‌اندازی یک سامانه جدید به‌صورت آنلاین شاهد برگزاری این رویداد هستیم و امکان تعامل بین شرکت‌کنندگان بسیار مطلوب است.

كجوری با اشاره به اینکه در این کنگره بین‌المللی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و نزدیک به ۱۴ سخنران آن خارجی هستند، ادامه داد: این کنگره شامل بخش‌های مختلفی نظیر سمپوزیوم، مناظره، نکات کلیدی، کارگاه، غرفه، جشنواره شهید مطهری، جشنواره دانشجویی است و روزانه ۱۴ کارگاه مجازی به صورت وبینار در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم به شیوه‌ای نوآورانه دستاوردهای آموزش پزشکی را به‌صورت دقیق بررسی کرده و موضوعات و چالش‌های روز در زمینه آموزش پزشکی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، گفت: علاوه بر مهمانان و سخنرانانی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از کشورهای مختلف نظیر آمریکا، هند، پاکستان، انگلیس، ایرلند، آلمان، کانادا و سنگاپور نیز در این همایش شرکت دارند.

دبیر کمیته علمی این همایش با بیان اینکه مرکز مطالعات توسعه آموزش علوم پزشکی شیراز و معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزارکنندگان این همایش هستند، افزود: در این همایش اعضای هیئت علمی رشته آموزش پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بررسی و اشتراک گذاشتن تازه ترین و آخرین یافته های خود پیرامون این رشته می پردازند.

كجوری ادامه داد: تأثیر کووید۱۹ بر ارزشیابی اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در بحران کووید ۱۹، بررسی چگونگی برگزاری آزمون‌های بالینی، آموزش‌های مجازی، چالش‌های آزمون‌های مجازی نیز دیگر محورهای این رویداد علمی است و در مورد طراحی مدل‌های مختلف ارزشیابی اعضای هیئت علمی دانشگاه از سوی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تبادل نظر می شود.

میترا امینی، رئیس دفتر توسعه آموزش پزشکی و مدیرگروه آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه همایش‌های آموزش پزشکی در کشور با هدف ارتقای علم آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل می‌شود، گفت: دوره‌های پنجم و دهم این همایش نیز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

وی با اعلاه بهره‌گیری از بهترین سامانه‌ها و نرم‌افزارهای موجود در این همایش علمی افزود: این همایش با مشارکت بالا و بی نظیر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اساتید، کارشناسان، دانشجویان رشته آموزش پزشکی در حال برگزاری است.

دبیر اجرایی این همایش با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری به ویژه مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد تا ثمره انتشار تازه‌ترین یافته‌های رشته آموزش پزشکی در این رویداد علمی، توسعه آموزش پزشکی در کشور باشد.

انتهای پیام
captcha