عید فطر اوج رحمت الهی و استجابت دعا است
کد خبر: 3971349
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
در گفت‌وگو با ایکنا:

عید فطر اوج رحمت الهی و استجابت دعا است

استاد حوزه علمیه، عید فطر را اوج رحمت الهی و روز استجابت دعا دانست و گفت: چنین روزی سزاوار تکریم و تعظیم است بنابراین باید نمود و بروز و ظهور بیشتری در نماد ظاهری و پوشش و رفتار ما داشته باشد.

عید فطر اوج رحمت الهی و استجابت دعا استحجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار ایکنا از قم با بیان اینکه در شبانه‌روز ماه مبارک رمضان هزاران نفر از اهل جهنم بخشیده می‌شوند، افزود: در روزهای پایانی این ماه مبارک رحمت خداوند نسبت به بندگانش بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: در روایتی آمده است که خداوند در شب عید فطر به اندازه همه افرادی که در سراسر ماه مبارک رمضان بخشیده است، از گناهانشان می‌گذرد.

استاد حوزه علمیه، عید فطر را اوج رحمت الهی و روز استجابت دعا دانست و افزود: عید فطر روزی است که می‌توان از خداوند طلب بخشش کرد.

وی در تعریف عید تصریح کرد: خداوند به برخی مکان‌ها ازجمله مکه و کربلا و به برخی از زمان‌ها شرافت داده است یعنی رحمت خداوند در این زمان‌ها به بندگانش نزدیک‌تر است.

مؤمنی بیان کرد: همه اوقات در ماه مبارک رمضان غنیمت است اما در شب و روز عید فطر خداوند رحمت خود را به صورت خاص به بندگانش می‌دهد.

وی ادامه داد: در شب‌های قدر و روز آخر ماه مبارک رمضان رحمت خداوند به بندگانش بیشتر است.

استاد حوزه با تأکید بر لزوم تکریم بیشتر عید فطر افزود: اهل سنت در عید فطر بهترین لباس‌ها را می‌پوشند و تکریم و تشریفات بسیاری برای این روز قائل‌اند، ما نیز باید این‌گونه باشیم تا عید بودن این روز در ذهن کودکان به خوبی باقی بماند.

وی با بیان اینکه در روز عید فطر رحمت خداوند بیشتر می‌شود، تصریح کرد: چنین روزی سزاوار تکریم و تعظیم است بنابراین باید نمود و بروز و ظهور بیشتری در نماد ظاهری و پوشش و رفتار ما داشته باشد.

مؤمنی بیان کرد: زکات فطره باید موردتوجه قرار گیرد؛ زیرا زکات تندرستی است و حکمت زکات فطره حفظ سلامتی هست.

وی گفت: فطریه علاوه بر اینکه صدقه واجبی برای حفظ تندرستی است، دل‌های بسیاری از مستضعفان را نیز شاد می‌کند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مظهر رحمت خداوند با تمام ابعادش در این روز ظاهر است و ذکر «اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ اللهُ أَكْبَرُ وَلِلَّهِ الْحَمْدُ الْحَمْدُلِلَّهِ عَلَي مَا هَدَانَا وَلَهُ الشُّكْرُ عَلَي مَا أَوْلانَا» نمونه بارز آن هست.

وی گفت: برخی از اعمال عید فطر شامل دعای شب عید فطر، غسل مستحب در صبح عید فطر، نماز عید فطر، پرداخت زکات فطره که بهتر است قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود و تکریم این روز می‌باشد.

 

انتهای پیام
captcha