اشتغال‌زایی ۲۰۰ هزار نفری با اجرای طرح محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی
کد خبر: 3970630
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
سردار زهرایی خبر داد؛

اشتغال‌زایی ۲۰۰ هزار نفری با اجرای طرح محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف این سازمان در اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی است، گفت: امسال هدف‌گذاری شده است تا با اجرای این طرح‌ها برای ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور شغل ایجاد شود.

ارسالی| اشتغال‌زایی 200 هزار نفر با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امروز، 20 اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارومیه اظهار کرد: بسیج سازندگی از زمان تشکیل تاکنون طرح‌های مختلف عمرانی و خدمات‌رسانی در کشور انجام داده که این طرح‌ها نقش مهمی در محرومیت‌زدایی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته در مجموع 15 هزار طرح محرومیت‌زدایی در سطح استان اجرا شد که در نتیجه آن برای 112 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته بیان کرد: اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای مرمت و اجرای راه‌های روستایی، هفت هزار میلیارد تومان برای آب‌رسانی به روستاها، پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از کارگاه‌های اقتصادی زود بازده، 30 هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در روستاها و ساخت 50 هزار مسکن مددجویی کمیته امداد از جمله اقدامات این سازمان است.

وی ادامه داد: توزیع 15 میلیون بسته معیشتی، تهیه 40 هزار سری جهیزیه، تهیه یک میلیون دستگاه تبلت برای کودکان بی‌بضاعت و توزیع 28 میلیون پرس غذای گرم را از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی در سال گذشته برشمرد.

سردار زهرایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف این سازمان در اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی است، ادامه داد: امسال هدف‌گذاری شده است تا با اجرای این طرح‌ها برای 200 هزار نفر در سطح کشور شغل ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت 42 هزار گروه جهادی در کشور تصریح کرد: 800 هزار نفر عضو این گروه‌ها هستند که به صورت فعالانه برای رفع مشکلات مردم در مناطق محروم فعالیت کرده و کمک‌های بسیج سازندگی هستند.

انتهای پیام
captcha