خدایا درهای فضل خودت را بر من بگشا
کد خبر: 3969288
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۵
دعای روز بیست‌ و دوم ماه رمضان /

خدایا درهای فضل خودت را بر من بگشا

در دعای امروز از خداوند می‌خواهیم که درهای فضل و کرمش را به روی ما بگشاید و بر ما برکاتش را نازل فرماید و بر موجبات رضا و خشنودیش موفق‌مان بدارد و ما را در وسط بهشتیان مسکن دهد.

خدایا درهای فضل خودت را بر من بگشابه گزارش ایکنا از قم، دعای روز بیست ‌و دوم ماه رمضان با درخواست گشایش درهای فضل خداوند به روی میهمانان این ماه عزیز آغاز می‌شود.

قرآن کریم فضل خدا را باعث نجات انسان از زیان و خسران معرفی کرده و در سوره بقره آیه 64 می‌فرماید: «فَلَوْلا فَضْلُ‌اللهِ عَلَیْکَُم وَ رَحْمَتُهُ ‌لَکُنْتُمْ مِنَ الْخاسِرینَ؛ اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود از زیانکاران شده بودید.»

اگرچه در دعای این روز مشمول فضل خدا شدن را طلب می‌کنیم، اما باید بدانیم که خداوند همیشه به ما فضل داشته و دارد و ما زیاد شدن آن را خواستاریم.

در دعای روز بیست‌‌ و دوم می‌خوانیم: 

«اَللّهُمَّ‌افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلِکَ وَأنزِل عَلَیَّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفِّقْنی فیهِ لِمُوجِباتِ مَرضاتِکَ وَاسْکِنِّی فیهِ بُحْبُوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعوَةِالمُضْطَرِّینَ: خداوندا در این روز درهای فضل و کرمت را به روی من بگشا و بر من برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خشنودیت موفقم بدار و مرا در وسط بهشتهایت مسکن ده، ای جواب‌دهنده دعای پریشانان.»

انتهای پیام
captcha