خدمت‌رسانی به مردم از ابعاد مهم عبادت است
کد خبر: 3968898
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

خدمت‌رسانی به مردم از ابعاد مهم عبادت است

کارشناس مذهبی برنامه تسبیح سحر با بیان اینکه ما تک بعدی هستیم و عبادت را تنها در راز و نیاز با خدا می‌دانیم، گفت: بُعد خدمت‌رسانی به مردم و رحم به مردم از ابعاد مهم عبادت است؛ چیزی که انسان را نجات می‌دهد خدمت به مردم است و عبادتی که رحم به دیگران را در وجود انسان پرورش ندهد به درد نمی‌خورد.

خدمت رسانی به مردم از ابعاد مهم عبادت استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در برنامه تلویزیونی تسبیح سحر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط و به‌صورت زنده از شبکه نور منتشر شد، اظهار کرد: اسماء خدا مظهر رحمت خداوند است و خداوند را پناهگاه طردشدگان و گناهکاران معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه محبت پدر و مادر شعبه‌ای از محبت خدا به بنده خودش است، ادامه داد: در ادعیه‌ای که وارد شده است خداوند را کریم خطاب می‌کنیم و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند کریم کسی است که اگر قدرت پیدا کند عفو می‌کند و ثروتش را می‌بخشد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه خدا همراه دل‌شکسته‌ها و بی‌کس‌وکارها است، گفت: این شب‌ها فرصت خوبی است برای رفیق شدن با خدا و کسی که با خدا رفیق و انیس باشد همه دردها و مشکلات دنیا برایش حل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما تک بعدی هستیم و عبادت را تنها در راز و نیاز با خدا می‌دانیم، گفت: بُعد خدمت‌رسانی به مردم و رحم به مردم از ابعاد مهم عبادت است؛ چیزی که انسان را نجات می‌دهد خدمت به مردم است و عبادتی که رحم به دیگران را در وجود انسان پرورش نمی‌دهد به درد نمی‌خورد.

فرحزاد با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) این بوده که به مردم خدمت‌رسانی کرده و به مردم رحم می‌کردند و سخاوت داشتند، افزود: امامان ما مظهر جود و سخاوت بودند و سخاوت است که انسان را نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه در چنین روزهایی که حضرت علی(ع) ضربت خوردند و حال نامساعدی داشتند، باز هم از مردم غفلت نمی‌کردند، افزود: حضرت وقتی چشم‌شان به ابن ملجم افتاد از او سؤال کردند که آیا من بد امامی برای تو بودم؟ و سپس به امام حسن(ع) دستور دادند که از غذایی که خودت می‌خوری به او بخوران و فرش زیر پایش فرش نرمی باشد و دست و پای او را باز بگذارید و به خوبی با او رفتار کنید.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت علی(ع) فرمودند که اگر من زنده ماندم ابن ملجم را خواهم بخشید، گفت: حضرت فرمودند که ما خانواده رحمت و مغفرت هستیم و اگر فشار مردم و خونخواهی مردم نبود مطمئنا امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم ابن ملجم را قصاص نمی‌کردند.

انتهای پیام
captcha