عدم حضور در انتخابات استقلال و امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد
کد خبر: 3968129
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
فولادگر در گفت‌وگو با ایکنا:

عدم حضور در انتخابات استقلال و امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد

یک نماینده سابق مجلس گفت: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که با عدم حضور در انتخابات نه تنها مشکلی حل نمی‌شود، بلکه با به مخاطره افتادن استقلال و امنیت کشور، چیزی عاید آنها نخواهد شد.

عدم حضور در انتخابات استقلال و امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد

حمیدرضا فولادگر، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: شاید در فضای رسانه‌ای و نظرسنجی‌ها مباحث مربوط به انتخابات دنبال می‌شود، ولی به‌نظر می‌رسد جای کار بیشتری وجود دارد برای اینکه عموم مردم نسبت به انتخابات حساسیت بیشتری نشان دهند. پرشور بودن انتخابات متکی به مشارکت مردم است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که در درجه اول، خواهان انتخابات پرشور و مشارکت بالای مردم هستیم و انتخاب درست در درجه بعدی قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: در نتیجه باید بیشتر از قبل با مردم در خصوص انتخابات به گفت‌وگو نشست تا نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس شوند و به این نکته توجه داشته باشند که نظام بر پایه رأی آنها استوار است و همواره مردم پشتیبان آن بوده‌اند. هر مشکلی که وجود داشته باشد، باید با حضور در پای صندوق‌های رأی حل شود و عدم حضور مشکلی را حل نمی‌کند. با حضور در پای صندوق‌های رأی هم مشارکت بالا می‌رود و هم با انتخاب درست و دقیق، نتیجه بهتری رقم می‌خورد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شور و هیجان انتخاباتی هنوز در جامعه شکل نگرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر در نظرسنجی‌ها، بر تعداد کسانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم یا هنوز تصمیم نگرفته‌ایم، افزوده شده است. بنابراین هنوز شور و شوق کافی برای انتخابات ایجاد نشده و باید در این خصوص چاره‌ای اندیشید. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل دغدغه مردم بابت شیوع کرونا و حفظ سلامتی‌شان، مسائل اقتصادی و معیشتی و سرخوردگی از رفتار برخی مدیران و مسئولان.

فولادگر ادامه داد: اگرچه مجموعه این عوامل باعث سرخوردگی مردم شده است، ولی در عین حال انگیزه‌های بالاتری نیز همواره در میان آنها وجود دارد، مثل انگیزه‌های دینی و اعتقادی و باور به اسلام و انقلاب و نظام و نیز اهمیت دادن به استقلال و سرنوشت کشور. از طرف دیگر، خداوند به انسان قدرت انتخاب و اختیار داده است، بنابراین چرا انسان از این قدرت استفاده نکند؟ این‌ها باید برای مردم بیان شود تا به حضور در انتخابات تشویق شوند.

وی تصریح کرد: با عدم حضور در انتخابات و پایین بودن مشارکت، اولاً طمع دشمنان به این کشور بیشتر می‌شود. پشتوانه نظام، مردم هستند و اگر این پشتوانه از دست برود، امنیت و استقلال و ثبات کشور به مخاطره می‌افتد. در این صورت نیز چیزی عاید مردم منتقد و ناراضی نمی‌شود، بنابراین در هر صورت رأی ندادن مشکلی را حل نمی‌کند، ولی این احتمال بسیار بالا را باید در نظر گرفت که با حضور در پای صندوق‌های رأی هم پشتوانه مردمی نظام مستحکم‌تر می‌شود و هم می‌توان انتخاب درست‌تر و دقیق‌تری انجام داد که همه این‌ها کمک می‌کند تا دولت آینده با تفکر جهادی و خدمت به کشور، اقتدار و کارایی بیشتری داشته باشد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره راه‌های افزایش مشارکت در انتخابات، بیان کرد: رسانه‌های رسمی و غیررسمی و مراجع فکری در حوزه، دانشگاه و محافل مختلف می‌توانند به ایجاد این باور کمک کنند که با حضور بیشتر در پای صندوق‌های رأی و دقت در انتخاب قطعاً می‌توان به حل مشکلات امیدوار بود و با عدم شرکت، نه تنها مشکلی حل نمی‌شود، بلکه بر مشکلات اضافه می‌شود. به هر حال بعد از قرن‌ها در تاریخ کشور، نظامی متکی بر آرای مردم مستقر شده که در چهل سال گذشته برای حفظ استقلال خود همواره در معرض دشمنی‌های بیگانگان قرار داشته است.

انتهای پیام
captcha