نیمی از کتاب‌های کانون امسال الکترونیک می‌شوند
کد خبر: 3967325
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
برنگی به ایکنا خبر داد:

نیمی از کتاب‌های کانون امسال الکترونیک می‌شوند

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون گفت: پیش‌بینی می‌کنم بتوانیم تا پایان سال جاری، ۵۰ درصد آثار منتشر شده کانون را به صورت الکترونیک در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم.

نیمی از کتاب‌های کانون الکترونیک می‌شودرضا برنگی، مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارائه آثار الکترونیک گفت: امروزه به دلیل استفاده از ابزار‌های الکترونیک، سلیقه و ذائقه بیشتر مخاطبان در حوزه مطالعه نیز تغییر یافته و کتاب‌های الکترونیک و صوتی رواج بیشتری پیدا کرده‌اند. کانون نیز بر اساس همین تغییرات و سیاست‌های خود با اپلیکیشن کتابخوان طاقچه تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده تا آثار کانون به صورت الکترونیک در این کتابخوان بارگذاری شود.

وی افزود: کسانی که مشترک این سایت می‌شوند، کتاب موردنظرشان در کتابخانه مجازی آن‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر این یک خانواده و یا چند دوست می‌توانند به صورت مشترک یک کتاب را خریداری، مطالعه و هزینه اندکی پرداخت کنند. 

بارگذاری ۴۲۶ کتاب الکترونیک در طاقچه

برنگی ادامه داد: تاکنون ۴۲۶ عنوان از آثار کانون در فروشگاه اینترنتی طاقچه بارگذاری شده است که از این تعداد ۸۱ عنوان برای گروه سنی نوگام (۲+)، ۱۵ عنوان برای گروه سنی نوباوه (۴+)، ۶۱ عنوان برای گروه سنی نوجوان (۷+)، ۵۳ عنوان برای گروه سنی نونهال (۹+)، ۴۳ عنوان برای گروه سنی نونگاه (۱۲+) و ۹۱ عنوان برای گروه سنی نوجوان (۱۵+) است. 

وی تصریح کرد: امسال بنا داریم آثار بیشتری را به صورت الکترونیک منتشر کنیم و پیش‌بینی می‌کنم بتوانیم تا پایان سال جاری، ۵۰ درصد آثار منتشر شده کانون را به صورت الکترونیک در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم. 

برنگی در ادامه درباره آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان با کتاب‌های الکترونیک گفت: استفاده از این ابزار‌ها یک مسیر رو به کمال و به تدریج در حال گسترش است و هر روز کودکان و نوجوانان بیشتری از این امکان بهره‌مند می‌شوند. همچنین مطالعه در فضای مجازی یک فرهنگ در حال توسعه در میان جامعه ایرانی است و کرونا این فرصت را دوچندان کرده و در تغییر ذائقه مخاطبان تأثیر بسیاری داشته است. 

اقبال کم کتاب‌های صوتی 

وی تصریح کرد: مأموریت اصلی کانون، پرورش نسل کودک و نوجوان کشور است که در این راستا ابزار‌های متعددی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. یکی از این ابزارها، کتاب‌های صوتی است که تجربه من در مدت کوتاه نشان می‌دهد که اقبال از کتاب‌های صوتی کمتر از نسخه الکترونیک است. اما برنامه‌ریزی برای توسعه این مسئله به ویژه برای کودکان انجام شده است، زیرا این گروه سنی برای کتاب‌های صوتی علاقه بیشتری دارند. 

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون در ادامه به انتشار کتاب‌های صوتی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰ عنوان کتاب صوتی با صدای هنرمندان مشهور کشور در سایت فیدیبو بارگذاری شده که شامل ۱۸ مجموعه شعر و ۲ رمان نوجوان برای گرو‌های سنی ۲ تا ۱۵ سال است. 

وی افزود: ۱۲ عنوان کتاب تخصصی ویژه اولیا و مربیان و بیش از ۷۰ عنوان کتاب از آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف نیز در پایگاه اینترنتی طاقچه بارگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha