صدور 4234 مجوز مشاغل خانگی در یزد
کد خبر: 3967135
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

صدور 4234 مجوز مشاغل خانگی در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از صدور 4 هزار و 234 مجوز مشاغل خانگی مستقل و 51 مجوز مشاغل خانگی پشتیبان از ابتدای سال 97 تاکنون در استان خبر داد.

فعالیت ۱۵ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عماد تشکری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، امروز، 5 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: اتصال تولیدات و محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش و تأمین مواد اولیه این نوع کسب و کار‌ها حائز اهمیت است و البته طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی در سال‌های اخیر به عنوان یک فرصت مطرح شده و در استان نیز 51 مجوز مشاغل خانگی پشتیبان جهت هماهنگی بیشتر بین مشاغل خانگی مستقل و فروش محصولات و تأمین مواد اولیه آنها در بازار تشکیل شده است.

وی از صدور 4 هزار و 234 مجوز مشاغل خانگی مستقل و 51 مجوز مشاغل خانگی پشتیبان از ابتدای سال 97 تاکنون در استان خبر داد و بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ساماندهی، استعدادسنجی، توانمندسازی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار نیز توسط این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی استان در حال اجرا است و براساس این طرح 54 هزار و 300 شغل خانگی در کشور ایجاد می‌شود که سهم یزد 1800 مورد است.

تشکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش مدیریت اجتماعی گفت: این بخش عمدتاً به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی کارگران می‌پردازد و در همین رابطه مسابقات متعددی سال گذشته در موضوعات مختلف برای کارگران استان برگزار شده و خوشبختانه افتخارات متعددی را در سطح کشور نصیب استان یزد کرده است.

وی از فعالیت 193 خانه بهداشت در 48 بنگاه اقتصادی بالای 50 نفر در استان خبر داد که بیش از 33 هزار کارگر را تحت پوشش قرار می‌دهند و افزود: همچنین کارگران از دوره‌های آموزشی مهارت زندگی، پیشگیری از اعتیاد، سلامت روان، مهارت آموزی، آسیب‌های نوپدید در این حوزه بهره‌مند شدند.

تشکری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال از فعالیت 15 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در 14 زیر گروه تخصصی در استان یزد خبر داد و با اشاره به حوزه تسهیلات روستایی و عشایری گفت: از ابتدای این طرح یک هزار و 927 مورد تسهیلات با اشتغال بالغ بر سه هزار و 330 نفر با مبلغ 262 میلیارد تومان پرداخت شده است که در سال ۹۹، برای ۴۶ مورد طرح غیر حمایتی بیش از ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات با ایجاد ۱۷۲ فرصت اشتغال و برای ۱۲۹ طرح حمایتی مبلغ بیش از ۷ میلیارد جهت ایجاد فرصت اشتغال ۱۵۹ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به مراکز کاریابی در استان بیان کرد: ۲۹ مرکز کاریابی در استان به صورت مجازی و فیزیکی فعالیت دارند که ۱۲ مرکز در مرکز استان و ۹ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان قرار دارند و در سال ۹۹ هفت هزار و ۵۰۵ نفر متقاضی کار در این کاریابی‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد دو هزار و ۲۴۲ نفر به کار مشغول شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت تسهیلات کرونایی گفت: در سال گذشته هفت هزار و ۳۹۰ پرونده تسهیلات کرونایی به مبلغ دو هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال در سامانه کارا ثبت نام شدند که هفت هزار و ۲۶۸ پرونده با اشتغال ۱۸ هزار و ۵۳۴ نفر درخواست تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال به بانک‌ها و مؤسسات عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۹۷۸ متقاضی به مبلغ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال با اشتغال ۱۲ هزار و ۲۸۳ توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در مقطع سه ماهه سال گذشته با شیوع کرونا شاهد افزایش بیمه بیکاری در نتیجه تعطیلی برخی واحدهای تولیدی بودیم که البته دولت حقوق آنها را در این زمینه پرداخت کرد اظهار کرد: در سال گذشته سه هزار و ۷۳۵ نفر مشمول بیمه بیکاری بودند، تعداد ۵ هزار و ۲۹۳ درخواست برای بیمه بیکاری بوده که از این تعداد برای سه هزار و ۲۳۵ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است و مجموعاً در سال گذشته برای دو هزار و ۳۷ نفر به دلایل ایجاد شرایط حذف این مقرری، بیمه بیکاری آنها قطع شده است.

انتهای پیام
captcha