احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن برای محرومان قزوین توسط بنیاد مسکن
کد خبر: 3963932
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن برای محرومان قزوین توسط بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: احداث مسکن محرومین در سال ۹۹ با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه آغاز شد که بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شد ۲۰۰۰ احداث شود که پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.

احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن برای محرومان قزوین توسط بنیاد مسکن

به گزارش ایکنا از قزوین، اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین، در نشست با اهالی رسانه که امروز دوشنبه ۲۳ فروردین در محل این اداره برگزار شد اظهار کرد: طرح هادی روستایی در ۱۱۶۴ روستا تهیه و بازنگری شده است و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند ۶۹۴ طرح هادی روستایی تهیه و مطالعات آن انجام شده و ۱۴۷ طرح نیز در دست تهیه و بازنگری است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای طرح هادی روستایی طرح ۸۰ روستا با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و طرح‌ هادی بقیه روستاها نیمه‌کاره است که منتظر تخصیص اعتبار هستیم؛ در سال ۱۴۰۰ نیز طرح هادی در ۱۰۹ روستا اجرایی خواهد شد که ۱۶ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی به آن تخصیص پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان کرد: در حوزه سند واحدهای روستایی بالغ بر ۵۸ هزار جلد سند صادر شده است و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۷۰۰۰ جلد سند صادر شده است؛ بر این اساس اگر واحدهای موقوفه را کناربگذاریم ۸۵ درصد روستاها سند مسکونی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قیر رایگان نیز ۲۳۵ روستا از امور روستایی و معاونت عمرانی استانداری دریافت کردند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح روستاها انجام شده است.

گونجی بیان کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۹۴ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود داشت که تا به امروز به ۹۸ هزار واحد رسیده است از این تعداد ۵۳ درصد آنان معادل ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیل و زلزله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در ورزقان، کرمانشاه و دلفان به‌عنوان استان معین انتخاب شدند که در مجموع ۱۷۱۳ واحد احداث و ۱۵ هزار و ۳۵۰ واحد تعمیر شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین افزود: احداث مسکن محرومین در سال ۹۹ با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه آغاز شد که بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شد ۲۰۰۰ احداث شود که پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.

وی اشاره کرد: در بخش مسکن اقشار محرومین ۴۰۲ واحد مسکونی تحویل مردم شده و ۱۵۷ واحد نیز در دست اقدام است که این واحدها در شهرهای اقبالیه، تاکستان، آبیک و قزوین احداث می‌شود.

گونجی اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده و در شهرک مهرگان ۱۳۰۰ واحد مسکونی در دست احداث است.

وی عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن که دو ماه از آغاز آن می‌گذرد اجرای فونداسیون ۲۴ واحد در تاکستان آغاز شده و در شهر اقبالیه نیز فونداسیون ۳۲ واحد در دست اقدام است و در شهرک مهرگان نیز خاک‌برداری برای احداث ۱۳۰۰ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اعلام اینکه در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۲ هزار مستأجر در استان وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و در روستاها ۵۰ میلیون تسهیلات پنج درصد ارائه می‌کند؛ همچنین در مسکن محرومین علاوه بر تهسیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۰ میلیون تومان نیز بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha