نهضت ترویج عمومی احكام در فارس به راه می‌افتد
کد خبر: 3962440
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

نهضت ترویج عمومی احكام در فارس به راه می‌افتد

مدیر حوزه‌های علمیه فارس از اجرای نهضت ترویج عمومی احكام در سال 1400 در این استان خبر داد و گفت: برای این كار برنامه‌ریزی‌های لازم را در حوزه‌های علمیه انجام می‌دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 15 فروردین در پنجمین نشست شورای قرآن و عترت این استان، یكی از مشكلات جامعه امروز را دور شدن از آشنایی با احكام دانست و گفت: رفع این مشكل در چند مرحله قابل پیگیری است.

وی افزود: مردم عمدتاً ضرورت آشنایی با احكام را درنیافتند و نمی‌دانند حلال و حرام مسائلی است كه در تمام بخش‌های زندگی آن‌ها وارد است و هر امری احكامی دارد و گمان می‌كنند كه آن‌ها این مسائل را می‌دانند و مرحله بعد هم آموزش كسانی است كه مبین احكام هستند و باید این كار را به عنوان مهارت آموزش داده شود.

استوار میمندی با یادآوری اینكه طبعاً آموزش و بیان احكام به جامعه از حوزه و روحانیت انتظار می‌رود، گفت: به دلیل این ضرورت جایگاه تقلید و اجتهاد و مقداری آشنایی با احكام، بنا شد تا از ابتدای سال 1400 با رهنمود نماینده رهبر معظم انقلاب در استان نهضت ترویج عمومی احكام را آغاز كنیم كه این كار یك كار نویی خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه این مراكز در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد، گفت: باید بتوانیم در راستای ترویج قرآن و عترت، احكام الهی كه همان بیان حلال و حرام است را با برنامه‌ریزی دقیق در جامعه ترویج دهیم و برای این كار از ظرفیت تمام مجموعه‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استفاده خواهیم كرد.

انتهای پیام
captcha